Byggahus.se
Än en gång har jag blivit överraskad av rörkrökarn som håller till i byn här. Efter att ha väntat 3 veckor på att han skulle koppla bort ett element åt mig i badrummet så tog jag saken i egna händer och tog bort det. När han skulle komma och koppla in min panna fick jag vänta över 1 månad efter utsatt tid. Och idag var jag dit och ville ha hjälp med väggbrickor och blandarfästet i nya badrummet och då kunde jag få hjälp i slutet av augusti.
så nu har jag bestämt mig att göra det själv.
Jag har dragit ny dolda LK pex 16 rir enligt konstens alla regler. Men behöver hjälp med vad jag ska använda. Har använt 160cc fixtur vid duschen och tänkte köpa mora mmix shower kit. Ska man köpa moras egna för dolda genomföringar eller finns det nått annat? Sen väggbrickor till toalett och handfat.
 
Ja vissa rörisar har en förmåga att göra sig onödiga. Jag skulle ha hjälp med att dra avlopp men rörisen skickade aldrig någon offert trots hembesök så jag skaffade rördelar och upptäckte hur enkelt jobbet var efter lite sökande efter förläggningsregler etc.
Väggbrickor har ju standard cc-mått så det går med olika fabrikat, men Moras eller FMM är lätta att hitta och köpa delar till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.