660 läst ·
5 svar
660 läst
5 svar
Hjälp! Marmoleum Click golv
Vi ska lägga ett Forbo Marmoleum Click golv i rutir. Det ser så enkelt ut på instruktionsvideon men vi får inte till klickdelen! Nya plattan hamnar några mm för långt ner pga den lilla noten som skall in. Nån som kan ge tips? Eller tipsa om en instruktion som visar just detta?
Nej tyvärr! Den kollade jag på men fick inte till det. En film från NL hjälpte mej.
Mina tips till nån annan med problem:
Fjädern (utstickande kanten) skall ligga i färdriktningen. Både i sidled och läggriktningen.
Jag hade en regel på 4,5 cm som lyfte lagd platta och som den nya plattan skall passas in i. Den nya plattan går inte ända intill den gamla raden men pressa så nära du kan. Var noga med att också inte ha nån spricka till förra plattan på samma rad.
Tryck sedan från hörnan inmot de gamla plattorna och ut längs gamla raden.
Där klickar det (oftast ) till.
Sen knackad den nya plattan in mot gamla raden.
Vi skruvade första raden för vi hade ingen rät kant att stämma mot. (Kan tas bort sen om man vill)
Slagjärn var guld värt för att fixa kanter och rader som blivit förskjutna nån mm
När jag väl (tredje gången) fick till det flöt det på jättebra
Mina tips till nån annan med problem:
Fjädern (utstickande kanten) skall ligga i färdriktningen. Både i sidled och läggriktningen.
Jag hade en regel på 4,5 cm som lyfte lagd platta och som den nya plattan skall passas in i. Den nya plattan går inte ända intill den gamla raden men pressa så nära du kan. Var noga med att också inte ha nån spricka till förra plattan på samma rad.
Tryck sedan från hörnan inmot de gamla plattorna och ut längs gamla raden.
Där klickar det (oftast ) till.
Sen knackad den nya plattan in mot gamla raden.
Vi skruvade första raden för vi hade ingen rät kant att stämma mot. (Kan tas bort sen om man vill)
Slagjärn var guld värt för att fixa kanter och rader som blivit förskjutna nån mm
När jag väl (tredje gången) fick till det flöt det på jättebra
Vi håller på att bli tokiga. Får inte plattorna att klicka. Vad är NL? Har försökt hitta filmen du talar om. Försöker följa ditt tips men förstår inte riktigt.
Det var en video från Nederländerna jag menade med nl. Men denna är bättre! Den är danskLåssjölotta skrev:
Klicka här för att svara