Självbyggare
· Stockholm
· 9 892 inlägg
Vilka färger har du vid knapp och transformator?
Finns det några symboler vid anslutningsplintarna/skruvarna?
Kunde du ta ett bättre foto, närbild i någon bra vinkel så ev text går att läsa?
Kunde du ta ett bättre foto, närbild i någon bra vinkel så ev text går att läsa?
Självbyggare
· Stockholm
· 9 892 inlägg
Vilka av de färgade går till trafo?
Det skall IAF vara en av de vita till skruven nere till vänster, en färgad från knappen till övre vänstra skruven och en vit tillsammans med den andra av de färgade som går till knappen.
Det skall IAF vara en av de vita till skruven nere till vänster, en färgad från knappen till övre vänstra skruven och en vit tillsammans med den andra av de färgade som går till knappen.
Bästa svaret
Självbyggare
· Stockholm
· 9 892 inlägg
Kan ev vara så att skruven, uppe till höger är en"plint" där du kan sätta ihop en av det från trafon och en dem som går till knappen.
Blir förvirrad det här sitter i källan...R Robert-san01 skrev:
Det kan vara en bra idé att skala av den vita isoleringen på kabeln från trafon.
Det ser ut att vara isolering kvar på den under skruven på bilden i första inlägget och då blir det ju inte någon kontakt.
Det ser ut att vara isolering kvar på den under skruven på bilden i första inlägget och då blir det ju inte någon kontakt.
Nu ska du inte vara sådan, det är en vanlig DingDong och schemat säger 2 st allternativ, att då säga något om ev felaktigheter är inte bra, fotot säger inget om nr 3 eller vad du kallar den, det syns bara övre delen på DingDongen. läs schemat riktigt så begriper du och andra med hur det ska kopplas. ingen månresa att koppla en DIngDong bara 4 trådar ( ledare ) 1st T-knapp + 1 st trafo + 1 st DingDong.blackarrow skrev:
Det var inte min mening att förarga dig. Ber om ursäkt.J jonaserik skrev:
Här förstår jag inte vad du menar.J jonaserik skrev:
varför tror du jag har problem att läsa schemat riktigt?J jonaserik skrev:
Nja, det är inte vad jag ser på bilderna. (Om inte TS plötsligt bytt kablarna till ding-dongen). Jag ser 2 ding-dong klockor och i första ding-dongen finns 6 trådar som kan kopplas till 3 plintar.J jonaserik skrev:
Nu undrar jag om du sett att du lagt upp en bild på en ding-dong med 4 anslutningsplintar och att i TS bild så har hennes ding-dong 3 anslutningsplintar.
Så hur tänkte du här undrade jag?
Hur ska TS veta eller ta reda på vilka plintar hon ska använda till vad?
Det är TS vi ska hjälpa.