Har precis köpt hus och renoveringen inne färdig, nu är det bara de där jävla diket igen!
Vattnet som rinner ut från pumphuset stod still, var knappt nå flöde på det. Så jag började gräva samt ta bort massa blålera i hopp om att kunna få flöde på vattnet.
Efter jag blivit uppäten och mer eller mindre svullen på hela kroppen av knott/sve så la jag ner. Har grävt ca 3 gånger och det rinner ut bra i början men sedan händer samma sak att vattnet blir nästintill still.
Behöver jag bygga upp diket i början då det är rätt plant? Antar att det kommer täppas igen om jag inte gräver bredare men det är ju så jävla jobbigt när spaden fastnar i blåleran, ska jag lägga något på leran som vattnet rinner på? Va det ena röret gör där vet jag inte för att tillägga.
Tack för svar
Vattnet som rinner ut från pumphuset stod still, var knappt nå flöde på det. Så jag började gräva samt ta bort massa blålera i hopp om att kunna få flöde på vattnet.
Efter jag blivit uppäten och mer eller mindre svullen på hela kroppen av knott/sve så la jag ner. Har grävt ca 3 gånger och det rinner ut bra i början men sedan händer samma sak att vattnet blir nästintill still.
Behöver jag bygga upp diket i början då det är rätt plant? Antar att det kommer täppas igen om jag inte gräver bredare men det är ju så jävla jobbigt när spaden fastnar i blåleran, ska jag lägga något på leran som vattnet rinner på? Va det ena röret gör där vet jag inte för att tillägga.
Tack för svar
Medlem
· Västerbottens län
· 17 902 inlägg
Varför kommer det vatten ur pumphuset?
Ser ut som det är järn i vattnet.
Skarva röret som kommer ur pumphuset och fyll över.
Protte
Ser ut som det är järn i vattnet.
Skarva röret som kommer ur pumphuset och fyll över.
Protte
Finns inte flödet så kvittar det ju hur du gräver.
prototypen skrev:
Bifogar bild, vattnet kommer från avloppet (brunnen) då det inte heller var flöde så
droppade det vatten från detta röret inne i pumphuset.
Liknande trådar
-
Hjälp! Vad behöver jag göra nu för att kunna måla över?
Färg, Måla & Tapetsera -
Ersätta spiskåpa - hjälp med val beroende på ventilationstyp
Ventilation -
Ska gräva ner bevattning, hjälp mig så jag inte behöver gräva igen!
Trädgård allmänt -
Önskas hyra / få hjälp med att gräva ut för friggebod (1.5/3.5tonare)GBG
Trädgård allmänt -
Kostnad för att gräva VA från fritidshus till kommunal anslutning -tacksam för hjälp!
Vatten & Avlopp