P
Hej! Har ett eventuellt gammal fuktskada under yttertrappan i källartaket. Man såg på gipsskivan att den var brun i väggvinkel just under yttertrappan. Jag rev bort den dåliga gipsskivan i taket och hittade massa torrt ruttet trä, ser ut som bark. Det är tätt mellan trappan och väggen nu, innan var det intr det. Se bilder, vad ska man bara lägga ny gipsskiva eller vad görs åt saken? Det är torrt där.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

Jag skulle nog låta det vara öppet till hösten och höstregnen, då vet du bättre om det verkligen är torrt. Att det är torrt just nu bevisar ju inte så mycket.

P
Det är tätat på alla håll utanpå, blir nog att byta ut syllen

Byt ut, men kolla först att det verkligen, verkligen är tätt. Vatten tycks leva efter samma filosofi som Hannibal: "If we can't find a way, we'll make a way.".

Du vill inte behöva göra om det igen om några år.

P
Nope men jag vet vad felet var om det är idiotsäkert och testades i vintras. Hoppas inte att bjälklagret är rötet med

Ja det hoppas jag du kan kolla? Du vill ju inte att huset ska rasa ihop.

P
Huset rasar inte ihop av den skadan, men onödigt om golvet skulle spricka upp. Jag har fått hjälp med detta av en fackmannamässig person och kan därmed avsluta trådeb.

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.