Hej, håller på som bäst att göra mig av med ett gammalt inbyggt sopkärl i huset. Ni vet ett sånt där i järn som öppnas utåt som sopgubbarna tömde och satte en ny säck förr i tiden. Min spontana tanke är att mura igen hålet med röret. Men vad gör jag med röret? Slänga i betong och jämna av eller först ta bort isoleringen runt om röret och sen hälla på betong? Annan metod eller tanke?
Det kommer inte upp någon koppling till röret i närheten av den här lilla gropen. Men finns ingjutna rör till element på andra sidan av rummet.