Hej, håller på som bäst att göra mig av med ett gammalt inbyggt sopkärl i huset. Ni vet ett sånt där i järn som öppnas utåt som sopgubbarna tömde och satte en ny säck förr i tiden. Min spontana tanke är att mura igen hålet med röret. Men vad gör jag med röret? Slänga i betong och jämna av eller först ta bort isoleringen runt om röret och sen hälla på betong? Annan metod eller tanke?

Det kommer inte upp någon koppling till röret i närheten av den här lilla gropen. Men finns ingjutna rör till element på andra sidan av rummet.
 
  • Gammalt rostigt rör i grus och jord med isoleringsmaterial synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.