Problem med att hitta in sista biten i lddstationen. Klipparen går bra runt i slingan då den ska gå och ladda men har svårt den sista biten där hittar den inte in, det händer inte varje gång men ibland. Kan detta bero på att jag har dragit om slingan bakom laddstationen och då fått någon meter slingkabel över som jag har rullat ihop och lagt bakom laddstationen. Någon som har en lösning?
 
Vad för klippare osv?
 
Kalmaj skrev:
Problem med att hitta in sista biten i lddstationen. Klipparen går bra runt i slingan då den ska gå och ladda men har svårt den sista biten där hittar den inte in, det händer inte varje gång men ibland. Kan detta bero på att jag har dragit om slingan bakom laddstationen och då fått någon meter slingkabel över som jag har rullat ihop och lagt bakom laddstationen. Någon som har en lösning?
Ja, man skall aldrig rulla ihop överbliven slingtråd utan dra den in mot tomten fram och tillbaka som man gjorde en ö men utan ö då. Annars kan du får spoleffekt som kan störa.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.