Idag röjde lite i vårt brygghus som ligger på gården. Har inte riktigt röjt upp där sen vi köpte huset för 4 år sen. Under några blomkrukor ligger en spånskiva på golven som jag tidigare inte reflekterat över. Nu röjde jag bort krukorna och lyfte på skivan och till min stora förvåning var det en brunn under.
Någon som har sett något liknande i sina uthus?
Är glad att jag hittade den innan någon trampade igenom spånskivan.

• IMGP6105.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMGP6109.jpg
    Skapa konto
  • IMGP6104.jpg
    Skapa konto
Ja, det är inget ovanligt :)

Ok. Nä det måste ju varit bekvämt att de förr i tiden hade vattnet lättillgängligt när de skulle tvätta och koka potatis osv. De slapp ju gå ut!

Ena sonen till en av mina arbetskamrater har en brunn i källaren i deras hus. Enda nackdelen med det är att det är en del spindlar som kryper upp ur brunnen in i källaren, fördelen är att dom aldrig behöver ta in bevattningspumpen inför vintern.

Ganska vanligt i brygghus, som sagt.

Det första TS skall göra nu är att skaffa och montera ett låsbart lock så det inte sker några tragedier med små barn.

Jag har en sån brunn i mitt boningshus.

mycke_nu skrev:
Ganska vanligt i brygghus, som sagt.

Det första TS skall göra nu är att skaffa och montera ett låsbart lock så det inte sker några tragedier med små barn.
redan fixat!

• Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Jag hoppades att min brunn skulle ge på så mycket vatten att jag kunde ansluta en värmepump mot den, men tyvärr inte :(

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.