Hej!

Jag har en egen brun på gården. Pumphuset sitter i en lada ca 75m från huset, men jag har inte en aning om hur vatten ledningen går från ladan till huset. Utan bara var den försvinner ner i backen vid ladan. Så finns det något sätt man kan söka hur den är dragen över gården?
Det är ett plaströr tror jag, då det är plast som går ner i backen vid ladan och plast som kommer upp i köket.

Det naturliga vore att gå i en rak linje från köksväggen till pumphuset.

Taxen skrev:
Det naturliga vore att gå i en rak linje från köksväggen till pumphuset.
Tyvärr tror jag inte det då det är mycket berg på tomten. Sedan så finns det några andra byggnader som den går runt och jag vet inte på vilken sida.

Varför vill du veta hur den går? Skall du byta ut den är det väl bara att gräva?

Men annars blir det ju knepigt...
Vet du om den ligger själv? Med en massa tur är det lagt någon form av elkabel där med, och då brukar det väl gå att hitta den, elbolagen brukar ha någon mojäng dom letar kabel med...

Om det inte finns kanske man kan mata in en elledning i slangen och sen söka efter den, blir lång elledning att mata in, och svårt att få in den kanske.
Jag har inte en aning om det går, men kanske värt ett försök om man inte har någon annan utväg...

Slagruta fungerar. Konstigt nog.

Ja, 2 böjda kopparpinnar fungerar för mig

• Gilla
Bosse Alfr
  • Laddar…
Får testa med kopparpinnar, gjorde det för typ 10år sedan och det såg ut att funka men inte något jag testat mer vetenskapligt.
Anledningen till att jag vill vet, är nog mest att jag vill vet allt om min gård. Var går el och vatten mm.

• Gilla
Bosse Alfr
  • Laddar…
Mikael_L
Ta dit en grävmaskin att gräva något, ja typ vadsomhelst.

Dom brukar vara djävligt duktiga på att hitta alla slags rör och ledningar då dom gräver. :P

• Gilla
brumbjorn
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.