Redigerat:
Bra tips. Men kan jag hitta t.ex en golvvärmeslinga eller finns det ingen som hittar dessa i samma detektor?

Stark magnet hittar skruvar & spikar i reglar. Det är överlägset bättre än billiga skitregeldetektorer.

Att hitta en elvärmeslinga är ju inga problem men vatten blir kanske lite knepigare...

kalubah skrev:
Att hitta en elvärmeslinga är ju inga problem men vatten blir kanske lite knepigare...
Slagruta?

Okej. Så har jag en plastslang i väggen med vatten så finns det inget sätt att hitta den säkert?

Om det är golvvärme det är fråga om kan du ju alltid dra på värmen och använda en värmekamera eller känna dig fram:P

Vattenledningar i plast är det inget som hittar?

Suhagg skrev:
Vattenledningar i plast är det inget som hittar?
Slagruta. Nej jag skojar inte! Fast det är ju mest praktiskt utomhus.

Suhagg skrev:
Okej. Så har jag en plastslang i väggen med vatten så finns det inget sätt att hitta den säkert?
Jodå, slå i en spik lite på måfå, så kommer du att träffa på slangen.:D

se38005 skrev:
Jodå, slå i en spik lite på måfå, så kommer du att träffa på slangen.:D
Det är ju tyvärr så att jag redan är medveten om det. Därav att jag behöver någon apparat som kan göra samma sak som jag redan kan fast utan spiken inblandad.d^_^b

Värmekamera hittar väl vattenledningen men det har ju redan skrivits.

Jag har provat det där med att chansa, Golvet knarrade i vardagsrummet så jag började sätta i ny skruvar i de spikade golvspånskivorna. Tog inte mer än 100 skruv innan jag hade en bullseye och vattenfontän.

Då lärde jag mig att använda magneter för att hitta de gamla spikskallarna och då är det ju lungt. Du vet var reglarna sitter och du vet att det inte sitter vattenrör om du skruvar precis bredvid de gamla spikarna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.