Hej!

Vet någon var jag hittar UNC 5/8" skruv i ungefär 45mm längd i Skåne? Behöver 9st. Har kollat Eksandhs i Lund, men de hade inget.

Hör hos någon traktor handlare ganska vanligt med UNC på äldre lantbruksmaskiner.

Såg någon byggaffär som hade lite UNC häromdagen. Antingen var det Beijer bygg i Lund eller så var det på Bauhaus. Inget av de vanliga ställena man förväntar sig att hitta sådant på... Åtminstone Beijer har du ju nära :)

phl skrev:
Såg någon byggaffär som hade lite UNC häromdagen. Antingen var det Beijer bygg i Lund eller så var det på Bauhaus. Inget av de vanliga ställena man förväntar sig att hitta sådant på... Åtminstone Beijer har du ju nära :)
Det var ju verkligen oväntat. Trots att Beijer ligger nära hade jag inte en tanke på att kolla där. De har ju knappt metriska dimensioner.

J.B. skrev:
Hör hos någon traktor handlare ganska vanligt med UNC på äldre lantbruksmaskiner.
Tack för tipset, ska göra det!

brukar köpa via ahlsell. frågan är om dom säljer 9-pack?

Biltema har både unf och unc men verkar inte finnas 5/8. Sen vet jag inte hur kvalitén är iofs, kan ju vara sisådär ibland.

Hittade skruv! Lans Mekaniska verkstad i Teckomatorp hade ett mycket bra utbud av UNC-skruv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.