Ledsen, men de ljusa tegel du visar är snarlik den, för min del alltför ljust gula, som jag tidigare felköpt och fått lämna tillbaka i utbyte mot några takpannor här nere öster om Ängelholm.

N Nattkungen skrev:
Tack för svar, har redan kollat med dom. Lite dyra tycker jag.
Så jag väntar ett tag till och hoppas att jag kan hittat det någonstans
Skånemuraren tar minst 100 kr / tegelsten, har samma erfarenhet. Har också problem att hitta mitt gula tegel. Han ville ha 800 för 8 stenar, utpressning...

Redigerat:
N Nattkungen skrev:
Jag behöver laga lite på min fasad men kan inte hitta det teglet jag behöver, någon som vet vart man kan hitta det?
Precis just det där teglet har jag mängder av som bara ligger! 7 kr stenen.

Hej!
Var bor du någonstans?

S Stefan .. skrev:
Hej!
Var bor du någonstans?
Kinna

A anrelar skrev:
Kinna
Hur mycket ungefär är det du har
Mvh

Te85 Te85 skrev:
Hur mycket ungefär är det du har
Mvh
Ca 40m2
2/3 Hela stenar
1/3 Halva stenar

• Hög med tegelstenar på en gräsmatta, blandning av hela och halva stenar. En vedbod och grönska syns i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hög av gula tegelstenar, både hela och halva, ligger på en plastduk, med gräs och träpallar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A anrelar skrev:
Ca 40m2
2/3 Hela stenar
1/3 Halva stenar
Jag köper gärna.

Te85 Te85 skrev:
Jag köper gärna.
Hur mkt behöver du?

A anrelar skrev:
Hur mkt behöver du?
Jag behöver ca 40m² så det skulle fungera bra men en tredje del är halvor. Behöver egentligen bara hela sen är frågan om alla dessa du har är hela dvs utan att vara söndriga eller sprickor på. Ser på bild att det är mycket som är sönder.

Hur är skikten på dem ca i procent som är hela o fina

Te85 Te85 skrev:
Jag behöver ca 40m² så det skulle fungera bra men en tredje del är halvor. Behöver egentligen bara hela sen är frågan om alla dessa du har är hela dvs utan att vara söndriga eller sprickor på. Ser på bild att det är mycket som är sönder.

Hur är skikten på dem ca i procent som är hela o fina
1/3 halvsten
2/3 Hela Sten

A anrelar skrev:
1/3 halvsten
2/3 Hela Sten
Uppdelat i hög med hela
Och hög med halva
Sen har mina smågrabbar varit i högarna och blandat runt lite så man kan väl säga att det är grovsorterat just nu.

A anrelar skrev:
Uppdelat i hög med hela
Och hög med halva
Sen har mina smågrabbar varit i högarna och blandat runt lite så man kan väl säga att det är grovsorterat just nu.
Hör av dig via om-funktionen så fortsätter vi kommunikationen där👍

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.