Jag har hört att det har funnits en brunn på min tomt. Nu idag så tas allt vatten från det kommunala. Det skulle vara kul att hitta brunnen, jag skulle kunna använda den för bevattning. Men hur ska jag hitta den? Slagruta kan jag inte hantera. Kan man hitta vatten med en kompass kanske? Större delen av tomten är idag gräsmatta. Och ytan ca 1000 kvadratmeter. Marken är lera så att det är svårt att sondera efter den. På kartan finns brunnen inte markerad.

kan du inte fråga tidigare ägare ?
annars kanske du kan fråga nån äldre granne

Jag ska fråga grannen, hon kanske vet. Den äldre mannen som bodde här finns inte i livet. Om det finns en brunn så borde det ligga ett stort lock över. I värsta fall så ligger det massor med stenar, men det tror jag inte. Det finns inte så många på lundaslätten.

Hade ett liknande problem för några år sedan beträffande en avloppsbrunn. Jag tog ett järnspett och gick och stötte där den borde ligga. Plötsligt försvann spettet ur mina händer = där låg brunnen. ;D

Immobil skrev:
Hade ett liknande problem för några år sedan beträffande en avloppsbrunn. Jag tog ett järnspett och gick och stötte där den borde ligga. Plötsligt försvann spettet ur mina händer = där låg brunnen. ;D
Fick du dyka efter spettet eller. :)

tynnis skrev:
Fick du dyka efter spettet eller. :)
>:( Tyvärr, måste jag göra dig besviken. :P Kastade ner grannen för att hämta det. ;D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.