vill gärna ha en trevlig barntapet i vår dotters rum, tex. m båtar eller så i "barnstil". De vi hittat skulle bli dyrast i huset och antagligen de mest kortlivade... kostar ca 350 kr/rullen. VAr kan man hitta lite billigare tapeter?

Vet inte vad du tittat på för barntapeter, men ibland ser man ju "billiga" tapeter med diverse tecknade figurer på på olika färgkedjor, fast jag kan då inte säga att dessa har varit nåt under av skönhet.
Min åsikt är den att, ska man ha en särskild sorts tapet i barnens rum med barnmotiv på så får den ju inte se ut riktigt hur som helst bara för att den ska föreställa barnmönstrad/"tecknad"
Isf. skulle jag hellre antingen ta den jag och barnet tycker om och anv. på bara en vägg, typ fondväggsvarianten och måla de andra väggarna enfärgade alt. ta en vanlig, billig, enfärgad tapet i någon ljus glad färg och sen använda andra grejer som gardin, rullgardin, kuddar osv. för att piffa upp rummet med.
Sen är det ju så, åtminstone i mina barns rum, att det finns så mycket grejer av varierande slag och färg så jag tycker personligen att det sällan behövs mycket mönster även på tapeterna ;) Har än så länge lyckats hålla mot alla "leksaksmotiv", hittills har de nöjt sig med vita tapeter med smala ränder på men då har dom iof. själva fått välja färgen på ränderna ;D

//Christina.

Scabloner kan kanske vara nåt?

Jag vet också att det finns barnbårder (nalle phu och musse har jag för mig att jag sett) som är i ngt "plastmaterial" och setts upp på väggen....när man sen tröttnat på dem blåste man med hårtork (har jag för mig) och då släppte dom....Alltså kunde man ta bort barnmotivet utan att behöva tapetsera om rummet!!

/aja

Tack alla! vi har nu tittat på att ta en neutral tapet och komplettera med en bård och ev stämplar som vi hittat. de finns med en massa motiv, frågan är om vi är tillräckligt modiga för att börja stämpla väggen! ;D

Det finns något som heter Wallies, som man sätter direkt på tapeten och sedan kan ta bort igen, det finns exempel på http://www.inreda.com/wallies/ (så slipper ni vara modiga och stämpla!).

Varför inte en neutral tapet med en fin barnbård? ;)

Sedan kan man ju alltid ha en barnmatta och barngardiner och vips så ser det väldigt fint och "barnvänligt" ut :)

Duro har atpeter till bra pris med tomtebobarnen och spöket Lban och Lilla Anna tror jag. Vi hade i förra huset tomtebobarnen ihop med en grön tapet och rummet var helt underbart.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.