Var samma info från leverantör som finns på tillverkaren Nibes sida.

"Att ha NIBE som leverantör innebär en stor trygghet. Vi är ett svenskt företag som har tillverkat hållbara klimatlösningar i snart 70 år. Av oss får du 3 års garanti på hela solcellspaketet, plus 2 års materialgaranti på växelriktaren och 7 år på solcellspanelerna. Dessutom garanterar vi 80% effekt på solpanelerna efter 25 år."

https://www.nibe.eu/sv-se/produkter/solceller

M mortimer skrev:
Var samma info från leverantör som finns på tillverkaren Nibes sida.

"Att ha NIBE som leverantör innebär en stor trygghet. Vi är ett svenskt företag som har tillverkat hållbara klimatlösningar i snart 70 år. Av oss får du 3 års garanti på hela solcellspaketet, plus 2 års materialgaranti på växelriktaren och 7 år på solcellspanelerna. Dessutom garanterar vi 80% effekt på solpanelerna efter 25 år."

[länk]
Är det 3år på allt och 2år extra på växelriktaren, eller 2år på växelriktaren?

7år på paneler måste vara någon form av nytt rekord. 15-25år produktgarati på paneler är idag branschstandard.

JAG skulle tolka det som 2år på VR. 3 år på hela solcellspaketet tolkar jag som innefattar installationsgaranti + montagesystem. Effektgarantin var något lägre också om jag såg rätt.

Sen är kanske kvalitén bättre på svenska produkter än kinaprylar..

M mortimer skrev:
JAG skulle tolka det som 2år på VR. 3 år på hela solcellspaketet tolkar jag som innefattar installationsgaranti + montagesystem. Effektgarantin var något lägre också om jag såg rätt.

Sen är kanske kvalitén bättre på svenska produkter än kinaprylar..
Du tror det är svenska paneler och växelriktare från Nibe?

Tyvärr måste jag göra dig besviken och avslöja att de kör med kinesiska produkter och dyra Svenska etiketter.

• Gilla
Elajomannen
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Du tror det är svenska paneler och växelriktare från Nibe?

Tyvärr måste jag göra dig besviken och avslöja att de kör med kinesiska produkter och dyra Svenska etiketter.
Isåfall är det än mindre anledning att välja Nibe

throne
B backstromj skrev:
Är du säker på det? Jag uppfattade att Solstråle Basic är precis samma som Essential. Det är samma beskrivning, samma watt och vad jag förstår samma utseende? Eller tänker du på andra delar?
Det är precis samma material. Jag tror att skillnaden är på kostnad av vem ska installera solpaneler. IKEA medarbetar med Svea Solar och solpaneler kommer levereras från Svea Solar och installerar av IKEA.

Jag har nu haft Svea hemma för mätning. Mycket professionellt bemötande och konkret tekniker. Huset mättes med drönare, det togs en massa bilder och vi pratade igenom helheten.
På frågan om besiktning behövs så uppmuntrades jag att boka in en besiktningsman som besiktigar anläggningen när den är klar.

B backstromj skrev:
Jag har nu haft Svea hemma för mätning. Mycket professionellt bemötande och konkret tekniker. Huset mättes med drönare, det togs en massa bilder och vi pratade igenom helheten.
På frågan om besiktning behövs så uppmuntrades jag att boka in en besiktningsman som besiktigar anläggningen när den är klar.
Mättes verkligen hustaket med drönare? Här hos mig tog de bara översiktsfoto med drönare.
Jag har dock haft annat företag på plats som 3D-mätt huset med drönare

Då är det förskottsbetalning på 25% som gäller när du signar digitala offerten ?

M mortimer skrev:
Mättes verkligen hustaket med drönare? Här hos mig tog de bara översiktsfoto med drönare.
Jag har dock haft annat företag på plats som 3D-mätt huset med drönare

Då är det förskottsbetalning på 25% som gäller när du signar digitala offerten ?
Ja de mätte taket med drönare. Den flög drygt 5 minuter och hanterade hela mätningen.

Du verkar ha hängt upp dig på förtidsbetalningen? Jag har svarat dig tidigare att det var 15% när vi skrev på. Huruvida det är något annat idag är för mig ointressant.

B backstromj skrev:
Ja de mätte taket med drönare. Den flög drygt 5 minuter och hanterade hela mätningen.

Du verkar ha hängt upp dig på förtidsbetalningen? Jag har svarat dig tidigare att det var 15% när vi skrev på. Huruvida det är något annat idag är för mig ointressant.
Sedär, Sveasolar har också utvecklats lite och hängt med i teknikutvecklingen.
Svårt att hålla koll på alla härinne och vem som skriver vad och allas projekt. Det är ju par stycken aktiva här på forumet.

Ang. förskottsbetalning så hoppas jag verkligen att de som förskottsbetalar kors o tvärs verkligen inser vilken dålig sits de satt sig i, jag har skrivit i annan tråd kring detta. Alla får dock ta ansvar för sina egna handlingar och lära sig den hårda vägen om/när det går fel. Det finns väldigt många nystartade lycksökarföretag i solcellsbranschen idag, jag har stött på många men långtifrån alla. Ska bli "kul" att läsa om dessa köpare nästa år härinne

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.