Ny ägare till denna och har upplevt lite för mig ovanliga saker vid användandet.

Denna modell har ju bla elektronisk "Feed Back" kraftkontroll och när jag skruvar stora skruvar matar den på riktigt bra och kraftfullt, kontinuerlig matning efter att jag håller in avtryckaren.

Men med mindre skruvar så slutar den ibland skruva, bara lägger av, inget händer och jag måste liksom pump-trycka på avtryckaren för att få in skruvar. Skruvar bara som i korta "bursts" och jag måste pumpa på avtryckaren.

Nästan som det vore glapp men avtryckaren ska ju vara av någon tryckkänslig modell med inbyggd elektronisk krets som styr varierande rotationshastigheten.

Är den trasig/glapp eller är detta "normalt" för slagskruvdragare eller Hitachis modeller?

Batterier full-laddade. Provat med båda batterierna. Provat alla inställningar.

"The tool also has four power and speed settings and a unique "burst" mode that delivers four impacts per trigger pull for fine control at any of the force settings"

Jag har alltså provat andra inställningar och får samma konstiga fenomen.
Bursts vore ok om den alltid skruvade men ibland händer inget, inte ens om jag trycker 2-3 ggr på avtryckaren.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.