Igårkväll hämta jag upp en hel del foton från källaren och fann några foton från lumpen, satt och smågarva hela kvällen åt alla roliga minnen och historier man fick från den tiden. Därav ville jag höra andras roliga historier från lumpen, skulle varit kul om ni ville dela med er av era roliga historier från lumpen!

Jonnyslam12 Jonnyslam12 skrev:
Igårkväll hämta jag upp en hel del foton från källaren och fann några foton från lumpen, satt och smågarva hela kvällen åt alla roliga minnen och historier man fick från den tiden. Därav ville jag höra andras roliga historier från lumpen, skulle varit kul om ni ville dela med er av era roliga historier från lumpen!
Borde inte du börja dela med dig då i stället för att sitta och smågarva för dig själv?

• Gilla
Jonnyslam12 och 1 till
  • Laddar…
Efter en lång dag av att sätta upp ett sådant där stort sjukvårdstält, plocka ner samma tält, sätta upp samma tält, och packa ihop samma jämrans tält, dukade vi långbord i duschen och delade på en dunk hembränt som någon trollat dit. Enda jag kommer ihåg är att papperskopparna smälte i handen på slutet. Det var i början av lumpen och var riktigt bra för gruppkänslan.

Fick order att gräva skyttegrav på en myr (finns gott om såna runt Boden). Givetvis blev det vattenfyllt upp till kanten. Gick tillbaka till befälet för att försöka rekvirera ut en snorkel, men blev kallad ”lustigkurre”.

• Gilla
  • Haha
Noramasen och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.