Hej allihopa!
Vi drömmer om ett nytt kök, och är på surfstadiet.... Många av er här inne har talat väl om Himle kök, men så finns även Åraslöv, som jag tycker liknar Himle väldigt mycket. Känner någon av er till om det är några stora skillnader mellan dem? Är det som att jämföra äpplen och päron, eller är det två päron vi talar om? Skiljer det mycket i pris? Kvalitet? Om någon av er vet något om prisklass på dess kök så får ni gärna skriva!
Tack på förhand.

Ingen...?

Jag känner inte alls till Himle men vi har ett Åraslövs kök sedan 3 år tillbaka. Vi är mycket nöjda med både kvalitet och service. Priset ligger naturligtvis högre än Ikea men inte högre än andra större tillverkare tror jag. Vi jämförde aldrig med några av tillverkarna som använder spånskivestommar eftersom det inte var något alternativ, vi ville ha massivt trä.

På min blogg Södergården kan du hitta mycket information om vårt kök och om Åraslöv om du vill. Jag har inget negativt att säga alls.

Hej Sophie!
Först nu såg jag ditt svar - Tack! Din blogg följer jag sedan Ekenästiden, och ert kök, eller snarare hela ert förhållningssätt till renovering av gamla hus, har varit en inspirationskälla för oss. Vi ska kolla in Åraslöv också, jag fick bara intrycket att det var betydligt dyrare än Himle. Jag har även läst inlägg om stommar i massivt trä, att de skulle riskera att slå sig. Har du någon åsikt om det?
Ha det gott!
//S

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.