Hilti TE 6-S vs Bosch GBH 2-26 DFR

5k läst  5 svar

1. V
    Medlem Nivå 5
    Är dessa 2 borrhammare i samma klass: Hilti TE 6-S och Bosch GBH 2-26 DFR ?
    Spontant känns det som att de är i samma viktklass, dock att Hiltin har lägre slageffekt (kanske inte något att haka upp sig på). Är dessa jämförbara med varandra eller är Hiltin bättre då det gäller att borra i betong/tegel/sten (inte bila)?

Enligt specen på Hiltin klarar den 24 mm betongborr, 1.8 Joule och väger 2.8 kg. Bosch klarar 26 mm betongborr, 3.0 Joule och väger 2.9 kg.

Redigerat 22 feb 2010 23:39
  2. D
    Medlem Nivå 1
    Hilti är Hilti. Dyrt brukar vara bra. *duckar*

3. G
    Medlem Nivå 5
    Kör med Hiltin, den borrar och slår?:) Har inget att klaga på hos den maskinen, har aldrig provat den nämda boschen men dom boschar jag testat har jag absolut inget att klaga på, anser att bosch har några av dom bästa borrhammarna på marknaden.

4. J
    Medlem Nivå 5
    Hilti är bra, javisst, men knappast prisvärt för en privatperson utan rabatter.
    Jag skulle alla gånger satsa på Boschen.

5. P
    Medlem Nivå 1
    Har själv en Hilti Te 6-S. Helt underbar maskin. Suveränt med damm uppsamlaren. Gå in till din lokala Hilti handlare o fråga pris. Har som privat person fått jätte bra service. Blir glad varje gång jag tar fram den röd vita lådan. Lycka till..

6. Fnularn
    Medlem Nivå 5
    Boschen kostar väl en tredjedel av Hiltin, Jag är stort fan av Hilti men Bosch gör jäkligt bra borrhammare med kvalitet till bra pris.

Hej där! Skaffa ett konto gratis så kan du också ställa frågor i forumet. :love: