För en tid sedan slutade lysröret i badrumsskåpet att fungera. Testade såklart att byta lysrör utan resultat. Ok, tänkte jag, då måste det vara HF-donet som är paj. Jag ringde till kundtjänst och såg till att jag skulle få rätt. Lysröret är ett T5 14 w/840.
Fick hem donet idag. Helt okomplicerat att byta. Kopplingsschemat på nya donet såg likadant ut som på det gamla. Jag märkte upp kablarna och installerade i motsvarande plint på nya donet. Funkar inte!!
Jag har testat uttaget i badrumsskåpet och det funkar. Felet verkar alltså vara någonstans mellan skarven och lysrör.
Jag skulle såklart ha fått antingen ett felaktigt don eller felaktigt lysrör.
Kan det ha uppstått något fel med kablarna?
Var kan jag mäta för att kontrollera om det går ström genom donet?
Tips och förslag önskas.
Fick hem donet idag. Helt okomplicerat att byta. Kopplingsschemat på nya donet såg likadant ut som på det gamla. Jag märkte upp kablarna och installerade i motsvarande plint på nya donet. Funkar inte!!
Jag har testat uttaget i badrumsskåpet och det funkar. Felet verkar alltså vara någonstans mellan skarven och lysrör.
Tips och förslag önskas.
Edit:K Korsfarare skrev:För en tid sedan slutade lysröret i badrumsskåpet att fungera. Testade såklart att byta lysrör utan resultat. Ok, tänkte jag, då måste det vara HF-donet som är paj. Jag ringde till kundtjänst och såg till att jag skulle få rätt. Lysröret är ett T5 14 w/840.
Tips och förslag önskas.
Jag löste det.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Klicka här för att svara