Hej!

Har för tillfället självdrag men tänkte installera FTX på kallvinden och skulle behöva lite råd om vilket aggregat man ska gå på.

Huset är ett 1-planshus på totalt 120 kvm.
4 rum och kök samt tvättstuga.

Hittade två olika aggregat från Östberg som verkar intressanta;
Heru 75 S 2A och Heru 100 S ECA.

Något jag bör tänka på? Är de tillräckliga för husets yta? Är det bra kvalitet på prylarna?

Tack!

MvH /Ola
 
Har ett Heru 120 s ec och det är bra grejer förrutom drivremmen som jag fick snabbt byta till annan variant.
Du ska dimensionera för hur stort utrymme som ska ventileras. Vårat ventilerade utrymme är 190m2.
Man ska nog helöre.ligga i.överkant för att slippa oljud
 
Instämmer med ovanstående. Ta ett större aggregat med mera kapacitet så att man kan nå injusterat värde med 40-50% fläktkapacitet så minimerar du missljud från aggregatet.
 
  • Gilla
Runnis
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.