8 642 läst ·
44 svar
9k läst
44 svar
Hemnet.se totalförstört!
Jag är djupt besviken på nya hemnet.
Ytterligare ett exempel på att enkelhet är bättre än flashigt. För den nya sidan har blivit snyggare, men det är inte uppskattat om den blir svårare och sämre.
Det verkar som om det endast är Blocket och några få siter till som har förstått att enkelhet är superviktigt.
Ett förslag till Hemnet är att kunna välja "classic mode".
Ytterligare ett exempel på att enkelhet är bättre än flashigt. För den nya sidan har blivit snyggare, men det är inte uppskattat om den blir svårare och sämre.
Det verkar som om det endast är Blocket och några få siter till som har förstått att enkelhet är superviktigt.
Ett förslag till Hemnet är att kunna välja "classic mode".
lastkaj - DET var inte någon dum idé. Jag vill åt listan - med alla hus - med nya markerade - utan bilder. Jag KAN få nästan allt (utom markeringen) i det nya Hemnet, men det kräver mer jobb än tidigare. Jag har inte någon lust att prenumerera på nyheter, jag vill se hela listan.
Hemnet har 160 villor/radhus i Stockholms kommun. Booli har 193.
Hemnet har någon konstig begränsning på 1500 träffar, men hos Booli så kan man se 2087 lägenheter i Stockholms kommun. Begränsar man sig till max 3 rum så har Hemnet 1301 lägenheter och Booli 1620.
Hos Booli så går det dessutom att skicka en URL med ett sökresultat till någon annan.
Booli vinner på KO, jag har en ny favorit!
Hemnet har någon konstig begränsning på 1500 träffar, men hos Booli så kan man se 2087 lägenheter i Stockholms kommun. Begränsar man sig till max 3 rum så har Hemnet 1301 lägenheter och Booli 1620.
Hos Booli så går det dessutom att skicka en URL med ett sökresultat till någon annan.
Booli vinner på KO, jag har en ny favorit!
Ytterligare en (för mig) viktig detalj är att Booli skiljer på villor ochg radhus. Jag hatar verkligen att sitta på Hemnet och få upp en massa radhus när det är villor jag vill titta på.
Tidigare kunde vissa objekt finnas med på Hemnet men inte på Booli då mäklarna inte gillade deras prsstatistik. Det har kanske blivit bättre som Nyfniken säger?
Tidigare kunde vissa objekt finnas med på Hemnet men inte på Booli då mäklarna inte gillade deras prsstatistik. Det har kanske blivit bättre som Nyfniken säger?
Anfäkta och anamma! Nu suger även Booli då de inte klarar av att placera adresserna rätt på kartan. Satt och jämförde Booli med Hemnet för att se om de hade samma objekt men tyckte att kartnålarna inte stämde. Visade sig att Booli har placerat flera kartnålar i helt fel stadsdel, och då pratar vi inte ett kvartel fel utan någon mil fel.
Moderator
· Stockholm
· 57 839 inlägg
Det har visat sig att inläggen om alternativet till hemnet här var ett dolt reklaminlägg. Nu borttaget.
Hejsan Hallå!!!
Skit i hemnet, satsa på att kolla på BOSPINDELN.SE istället sååååå suveränt mycket bätttre, de tar med ALLA annonser även blockets o andra, hemnet har ju bara mäklare=skit måste bli bredare för att konkurera med bospindeln.se....bästa på nätet just nu den sparar dina besökta o mycket mer.
Mvh Lantlisan
Skit i hemnet, satsa på att kolla på BOSPINDELN.SE istället sååååå suveränt mycket bätttre, de tar med ALLA annonser även blockets o andra, hemnet har ju bara mäklare=skit måste bli bredare för att konkurera med bospindeln.se....bästa på nätet just nu den sparar dina besökta o mycket mer.
Mvh Lantlisan
Yepp, även jag får medge att Hemnet bättrat sig. Fattar ändå inte hur man kunde förstöra sidan så fullständigt? Frågade man inte sina användare innan man började med de s k förbättringarna? Nåja, nu är de på rätt väg igen. Hemnet har en del statistik på sina objekt som jag inte hittar hos t ex Booli.se.molarin skrev:
... och kommuner går att välja flera - samt en trevlig "kranskommuner" knapp också - kul om man väljer Stockholm + krans ;-)
Men jag saknar verkligen som andra skrivit en möjlighet att skilja på villa och radhus - fast allra mest saknar jag möjligheten att kunna skilja på hus som existerar och hus som bara är fantasiprodukter i en säljk*t mäklares våta drömmar.... - Deras "nyproduktion" knapp fungerar nämligen inte...
Men jag saknar verkligen som andra skrivit en möjlighet att skilja på villa och radhus - fast allra mest saknar jag möjligheten att kunna skilja på hus som existerar och hus som bara är fantasiprodukter i en säljk*t mäklares våta drömmar.... - Deras "nyproduktion" knapp fungerar nämligen inte...
Klicka här för att svara