RoTe
Idag kom en ny "design" och ny sökmotor upp på hemnet.se och vilken katastrof det blev!

Nu går det inte att söka på flera kommuner samtidigt längre! Jag måste då göra tre separata sökningar varje gång jag ska kika om något nytt inkommit. Förut kunde man bara markera sina kommuner och söka i alla samtidigt.
Sen verkar det som att man alltid måste ända visning efter inkommet efter varje sökning, den lär sig aldrig. Det är ju alltid nyinkommet som är mest intressant eftersom man söker varje dag.

Försökte även hitta en mailadress på sidan för att klaga men det fanns ej. Eftersom detta är mäklarnas egna sökfunktion tycker jag detta är total katastrof!!

Och inte kan man bocka för längre vad man är ute efter, måste söka på allt, eller bara "villa" tex. Personligen så har mitt intresse alltid varit att få upp tomter, villor, fritidshus och gård inom ett visst område.
Mycket dåligt att dom tog bort enligt mitt tycke.

En smidig sak var ju att man i efterhand kunde byta kommun mm medan man har kartvisningen framme. Tyckte jag var ganska behändigt. Men dom får nog slipa lite på detaljerna.

Jag tycker boliga är smidigt, ser lätt om det är nya objekt. Om det går söka på flera kommuner samtidigt där vet jag ej...

Kan bara hålla med! Rörigt, oöverskådligt, fula typsnitt mm mm. Trodde Hemnet skulle hålla sig borta från "förnyelseförbannelsen" men tydligen måste alla med självaktning förstöra sina väl fungerande varumärken.

ClasseClas
Ja visst är det tröttsamt. Precis som om objektbeskrivningarna blir bättre av detta...

Vi är alltid intresserade av att göra Hemnet ännu bättre, så kom gärna med förslag på förbättringar.

E-post: support@hemnet.se Telefon: 013-35 10 60. Måndag till fredag mellan 09.00 och 12.00

men gör en klassisk vy(sida) så vi gammaldas kan få det som det var innan flashig ädnring
som det ser ut nu så kan man lika gärna använda bospindeln eller boligan. sendan kan väl dom flashiga kan sin "nya moderna" sida

Hmm... Kan man inte sortera efter "inkommet"-datum längre?

viktorj skrev:
Vi är alltid intresserade av att göra Hemnet ännu bättre, så kom gärna med förslag på förbättringar.

E-post: support@hemnet.se Telefon: 013-35 10 60. Måndag till fredag mellan 09.00 och 12.00
Man kan inte få mer än 1500 träffar.
Man kan inte söka på fler kommuner samtidigt.
Man kan inte sortera efter Senast inkommet <- Grymt viktigt!

Kort och gott: Den gamla versionen var bättre...

Tyckte den nya sökfunktionen var grym.
Lätt att söka efter specefika objekt i hela sverige.
Tummen upp!

Till er som går in och tittar varje dag: Gör en prenumeration istället så får ni allt (som ni har valt) på mailen varje dag istället. Grymt smidigt och man missar inget.

Då kommer ju mailen fyllas typ ALLTID. Tyckte den gamla sidan med bilder var kanon. Nu känns det som det blev himla krångligt.

Apdåligt! Varför varför...

Nej, du får alla nya i ett mail. Med en liten sammanfattning och en liten bild. Så max ett mail om dagen. Så är det för mig i alla fall.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.