Räckvidd är dock inte allt även om man som sajt behöver trafiken.

P
Jaha.. men var är den då? Någon som vet?
Eller är det att man bara säger att man jobbar på något men visar inget...?
Skrämselnyheter riktat mot Hemnet för de ska sänka priserna..

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Det roliga är att dom kommer att skapa en konkurrent men sen vågar dom inte använda den 100% direkt, dels för att dom inte skulle få några kunder om dom inte kan erbjuda hemnet annonsering och dels för att dom inte skulle lyckas sälja bostaden med vinst om dom inte exponerar den till rätt publik.

Kul med konkurrens men troligtvis inget som kommer göra mer för marknaden än booli eller blocket lyckats med.

• Gilla
fia_mstd och 1 till
  • Laddar…
När vi sålde huset betalade vi 800:- för att annonsen även skulle finnas på hemnet. Betalar mäklaren ytterligare en avgift utöver det?

harry73
Det blir framförallt bra för booli om de lyckas samla annonser från bägge sidor

Mäklaren betalar ingen extra avgift till hemnet för enskild annons, däremot får dom tillbaka 50% av annonskostnaden som du betalar. Dom vinner alltså rätt mycket på att promota hemnet. Sen är priserna olika beroende på bostadens utgångspris.

Bomero, undrar hur många små hjärnceller som sovit när namnet klubbades. Måste väl ha funnit tusen olika namn som hade varit bättre och mer slagkraftiga på en hemsida för husförsäljning.

• Gilla
civilingenjören och 2 till
  • Laddar…
Jag minns när man betalade tusentals kronor för en liten futtig annons i tidningen när man skulle sälja en bostad. Hemnet (och fanns det inte en bo-nåntigsajt före den?) är ett enormt framsteg.

Med det sagt, att det ska finnas en sajt som alla måste använda är nog inte idealiskt. Men istället för att själva börja konkurrera med marknadsdominanten borde mäklarna kunna ta samma väg som flyg- och hotellsajterna, öppna API:er där vem som helst kan presentera vilka bostäder de vill.

Då blir förstås möjligheten att tjäna stora pengar på en sån sajt mindre än idag, men ur mäklarnas perspektiv borde en sådan lösning vara mer attraktiv än att etablera en egen konkurrent till Hemnet.

• Gilla
jocke31 och 1 till
  • Laddar…
traemannen traemannen skrev:
Mäklaren betalar ingen extra avgift till hemnet för enskild annons, däremot får dom tillbaka 50% av annonskostnaden som du betalar. Dom vinner alltså rätt mycket på att promota hemnet. Sen är priserna olika beroende på bostadens utgångspris.
I så fall förstår jag inte riktigt varför man startar den nya siten?

Priset på Hemnet är för högt enligt flera mäklare, därför väljer man nu att starta en utmanare.

Om kostnaden till 100% betalas av kunden och bara är en bråkdel av totalkostnaden för mäklaren så finns väl inte problemet man hänvisar till?

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
I så fall förstår jag inte riktigt varför man startar den nya siten?

Priset på Hemnet är för högt enligt flera mäklare, därför väljer man nu att starta en utmanare.

Om kostnaden till 100% betalas av kunden och bara är en bråkdel av totalkostnaden för mäklaren så finns väl inte problemet man hänvisar till?
Nej det är lite märkligt, ända jag kan se som någon fördel för dom är utland och lokaler, men det har hemnet haft historiskt men valt att lägga ner pga för dålig lönsamhet

Appendix Appendix skrev:
Det där är som när bilföretagen skulle skapa en konkurrent till blocket.

Det svåra är att folk är vana att gå in på samma sdtälle där allt finns. Hur många har inte vant sig med Hemnet
Och det är ju inte så att det kommer bli billigare eller bättre för säljaren. Det handlar om att mäklarna vill ha pengarna själva.

Men BH får gärna kontakta den där nya sidan och fråga på exakt vilket sätt detta blire bättre för säljare/köpare. På riktigt :)
Jahaaaaaa, du menar den där sidan som ingen någonsin minns namnet på. Alltså, dummaste namnet nånsin. Ska man sälja bilar kanske man ska ha ett namn som på något sätt har med bilar att göra.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
E
Booli.se är svår att slå

Sen finns http://www.boligan.se/ oxå som jag använde för nåt år sen

Vad ska bomero tillföra egentligen?

Edit: Boligan.se är visst inaktiv numera

Så booli.se har alltså bostadsannonser? Hmm... Jag trodde de mest körde sina halvkassa värderingar.

T tpsoft skrev:
Vad kostar det för att få annonsen på Hemnet? När vi sålde vår bostadsrätt 2015 betalade vi 1000 kr till hemnet, total mäklarkostnad var på över 50” kr. Tycker inte att hemnetsavgift är så stor men det kanske fanns fler kostnader som inte jag betalade direkt utan indirekt i mäklarkostnaden.
Priser varierar beroende på priset på o Objektet som läggs ut.
Vi fick betala 2300kr för våran annons på hemnet.

Sånt här retar mig en aning.

Man skapar alltså en ny hemsida för att locka kunderna till sig men när man går in på sidan så är den under uppbyggnad!

Går ut med sidan när den är helt färdig istället!

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.