5 271 läst ·
19 svar
5k läst
19 svar
Hemmapul, fuskbyggen och roliga lösningar
Nu har det ju inte med fuskbyggen att göra men det kanske räknas som en udda lösning! Toadörren var tyngre än de övriga innerdörrarna från renoveringen och det förvånar mig inte när jag upptäckte att innanmätet är… halm? Vass?
Dåtidens ljudisolering kanske? Ack så viktigt på en toalettdörr såklart! Man vill ju inte skämma ut sig.
Dåtidens ljudisolering kanske? Ack så viktigt på en toalettdörr såklart! Man vill ju inte skämma ut sig.
Kom igen nu, någon måste ju stött på något crazy under detta året? 😉
Medlem
· Blekinge
· 12 279 inlägg
Jag tror nog att ni är för unga. Vi gamlingar har sett det mesta i överraskningar och blir inte lika upphetsade. Soptipp bakom uthuset, konservburkar eller herrtidningar i bjälklag, ovanliga materialval eller konstruktioner, man har varit med om mycket. När jag köpte ett hus 2010 fanns i källaren en sönderrostad elpanna samt en samling kvistar och grenar i vedeldningens syfte.
Det är väl en dålig inställning! Dessutom består ju inte Byggahus bara utav gamlingar som du! 🙂T Thomas_Blekinge skrev:Jag tror nog att ni är för unga. Vi gamlingar har sett det mesta i överraskningar och blir inte lika upphetsade. Soptipp bakom uthuset, konservburkar eller herrtidningar i bjälklag, ovanliga materialval eller konstruktioner, man har varit med om mycket. När jag köpte ett hus 2010 fanns i källaren en sönderrostad elpanna samt en samling kvistar och grenar i vedeldningens syfte.
Klicka här för att svara