Fotografen Fotografen skrev:
Kaffet som gick åt under bygget?
Återvinning är ett modernt påfund, det var soptippen som gällde förr, eller bränna på plats. Lite härådär, nedgrävd bråte är ganska vanligt från byggen åtminståne från 60-talet.
Långsamma byggare ;) det var bara en liten stuga då

• Haha
  • Gilla
mickeforsberg och 1 till
  • Laddar…
Nu har det ju inte med fuskbyggen att göra men det kanske räknas som en udda lösning! Toadörren var tyngre än de övriga innerdörrarna från renoveringen och det förvånar mig inte när jag upptäckte att innanmätet är… halm? Vass?
Dåtidens ljudisolering kanske? Ack så viktigt på en toalettdörr såklart! Man vill ju inte skämma ut sig.

• Vatten- och insektskadad träbjälke med synlig angrepp och förstörelse, vid reparation under en klarblå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kom igen nu, någon måste ju stött på något crazy under detta året? 😉

Jag tror nog att ni är för unga. Vi gamlingar har sett det mesta i överraskningar och blir inte lika upphetsade. Soptipp bakom uthuset, konservburkar eller herrtidningar i bjälklag, ovanliga materialval eller konstruktioner, man har varit med om mycket. När jag köpte ett hus 2010 fanns i källaren en sönderrostad elpanna samt en samling kvistar och grenar i vedeldningens syfte.

T Thomas_Blekinge skrev:
Jag tror nog att ni är för unga. Vi gamlingar har sett det mesta i överraskningar och blir inte lika upphetsade. Soptipp bakom uthuset, konservburkar eller herrtidningar i bjälklag, ovanliga materialval eller konstruktioner, man har varit med om mycket. När jag köpte ett hus 2010 fanns i källaren en sönderrostad elpanna samt en samling kvistar och grenar i vedeldningens syfte.
Det är väl en dålig inställning! Dessutom består ju inte Byggahus bara utav gamlingar som du! 🙂

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.