uffeulander #1 Medlem · 242 inlägg 26 mar 2025 16:51 uffeulander Medlem 242 inlägg 26 mar 2025 16:51 #1 Hej! Har en fundering hur det funkar med att koppla in hemmabatteri som blivt så väldigt poppulärt. Om jag har ett batteri på 15 kwt med inverter 1 fas 240 volt ut Kopplar jag då den på en av de 3 inkommande faserna från nätet ?
Hej! Har en fundering hur det funkar med att koppla in hemmabatteri som blivt så väldigt poppulärt. Om jag har ett batteri på 15 kwt med inverter 1 fas 240 volt ut Kopplar jag då den på en av de 3 inkommande faserna från nätet ?
J Jonas928 #2 Verktygstokig · Norrköping · 326 inlägg 26 mar 2025 17:26 Jonas928 Verktygstokig Norrköping 326 inlägg 26 mar 2025 17:26 #2 Utan att vara insatt tycker jag att det borde fungera som med solpanelerna. Att likströmmen omvandlas till 3 faser. Annat vore konstigt i min mening.
Utan att vara insatt tycker jag att det borde fungera som med solpanelerna. Att likströmmen omvandlas till 3 faser. Annat vore konstigt i min mening.
D Daniel 109 #3 Medlem · E · 39 681 inlägg 26 mar 2025 17:27 Daniel 109 Medlem E 39 681 inlägg 26 mar 2025 17:27 #3 Är det lägre effekt så är enfas inte ovanligt.