Hej

Håller på med ett projekt i garaget gör ett hemgym och egen dojo / Mancave på 28kvm

Har satt ny gips och målat
Ny takgips

Kört fast lite angående golvet oisolerad platta
Planen som ser ut nu är att lägga
först en fiberduk sen fuktisolerad matta typ Platon
Sen parkett / laminat minst 14mm.
Kommer lämna 5 mm från väggarna då luften kan cirkulera under.

Var först inne på att lägga ett bergo golv men det blev väldigt klapprigt de plattorna jag ville ha. Sen tycker jag trägolv värmer upp estetiskt. ☺

Hoppas det funkar värmer upp med konvektor element och har idag 10-15 grader i garaget.
Renoverat garage med nytt gipstak och gröna väggar, oisolerad betonggolv, träningsutrustning och möbler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Om du lägger platonmatta med parkett ovanpå så blir det väl lite lurigt att ställa ner tunga skivstänger var som helst. Eller klarar platon+parkett stora vikter på små punkter?
Ett alternativ är väl att bygga en liten lyftplatform just där du står med skivstång eller tunga maskiner för att fördela ut vikterna lite så att det inte blir några stora punktlaster. Ett annat alternativ är att lägga en heltäckningsmatta på golvet som tål fukt. i mitt hemgym har jag valt en billig balkongmatta från Bauhaus för att hålla budgeten låg men ändå få till ett trevligt utseende.

För övrigt så ser rummet riktigt fint ut. Jag tror absolut att du tänker rätt som vi inreda det så att det är fint och inbjudande ut. Åtminstone så tycker jag att det är viktigt att man trivs i rummet som man har sitt gym i, det är ju svårt nog med motivationen under vissa perioder att man behöver varje tillskott man kan få.

Ser ut att bli fint. Skulle också ha ett hemmagym men då måste något annat välfyllt utrymme offras.

Ledsen för ev OT med när du använde ordet Dojo så fick jag en bild i huvudet från i scen i filmen Step Brothers :P
https://www.youtube.com/watch?v=_g0mUyH6dI8
Se det som fredagshumor

• Gilla
begren
  • Laddar…
Janus82 skrev:
Om du lägger platonmatta med parkett ovanpå så blir det väl lite lurigt att ställa ner tunga skivstänger var som helst. Eller klarar platon+parkett stora vikter på små punkter?
Ett alternativ är väl att bygga en liten lyftplatform just där du står med skivstång eller tunga maskiner för att fördela ut vikterna lite så att det inte blir några stora punktlaster. Ett annat alternativ är att lägga en heltäckningsmatta på golvet som tål fukt. i mitt hemgym har jag valt en billig balkongmatta från Bauhaus för att hålla budgeten låg men ändå få till ett trevligt utseende.

För övrigt så ser rummet riktigt fint ut. Jag tror absolut att du tänker rätt som vi inreda det så att det är fint och inbjudande ut. Åtminstone så tycker jag att det är viktigt att man trivs i rummet som man har sitt gym i, det är ju svårt nog med motivationen under vissa perioder att man behöver varje tillskott man kan få.
Det har du rätt i har inte tänkt på om en Platon matta och parkett klarar den tyngden då jag tänkte ha ett litet power rack risken är att det trycker ner den..

Har varit inne lite på sådan balkong matta med
fungerar den likadant som en nålfiltsmatta som andas?.

Ja man få alltid offra något för att få sitt egna lilla rum då bilen har inte stått i garaget på 5 år så va de dags att göra något :D

Jag har med insett att man blir mer motiverad att träna om man har ett snyggt tränings rum :)
Var inte ens roligt att vara i garaget som de såg ut innan nu kan man smyga ut å mysa med en pilsner å lyssna på musik :thumbup:
springa till gymmet är svårt att få tiden till med småbarn...

Redigerat:
Stuff skrev:
Ser ut att bli fint. Skulle också ha ett hemmagym men då måste något annat välfyllt utrymme offras.

Ledsen för ev OT med när du använde ordet Dojo så fick jag en bild i huvudet från i scen i filmen Step Brothers :P
[länk]
Se det som fredagshumor
Klockrent :thumbup:

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.