Hej,

Jag håller just nu på med att sätta upp spröjs runt fönstren utanför köket hemma. Det är hemgjorda spröjs som jag målat ett par gånger. Givetvis har jag glömt att olja in dessa innan.

Nu är min fråga: kan man olja in materialet efter att man målat dem, eller får jag skylla mig själv nu?:)

Mvh
Kökets fönster med nymålade, hemgjorda spröjs och blomlådor, stege vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter är ingen ide.

Har du fler bilder med hela fasaden på? Vore kul att se helhetskänslan när ni är färdiga.

Jag lägger upp bilder när det är klart.
Blir förmodligen någon vecka till.

Ett vitmålat hus med svart tak och nyrenoverat fönsterparti med blomlådor, och en röd barnbil framför.
Skapa konto

Såhär blev det tillslut. Jag är nöjd med resultatet. Synd bara att jag helt missade att olja in större delen av materialet. Jag får hoppas att det klarar sig bra ändå. Regn är inget som direkt kommer vidröra fönstret, men vi får väl se hur fukt och kyla ställer till.

Albertini skrev:
[bild]

Såhär blev det tillslut. Jag är nöjd med resultatet. Synd bara att jag helt missade att olja in större delen av materialet. Jag får hoppas att det klarar sig bra ändå. Regn är inget som direkt kommer vidröra fönstret, men vi får väl se hur fukt och kyla ställer till.
Fint!
Hur är dom fästa i fönsterbågen?

Husfasad med vita fönster och spröjs fastsatta, blomlådor och en röd stege på verandan.
Skapa konto

Jag har inget att fästa spröjsen i. Dom sitter fast mot rutan med silikon. Sedan ligger det ett lager silikon längs springorna eller sidokanterna på varje del. Hänger ni med? som täcker för smuts och vatten att tränga sig bakom.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.