1 053 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Helt tummen mitt i handen - Fönsterbyte
Hej på er!
Vi har ett litet 80x80 fönster i badrum. Har renoverat alla fönster på övervåningen men orkar inte ta in hantverkare för ett. Är det svårt? Plåt känns viktig..anlita jour plåtis?
Vad ska man tänka på?
Det är ett SP. Har köpt med skruv och monterings kit. Skall flytta ut det lite..men kan ta mått från övervåningen. Foder, hur sågar man dessa snyggast? Sticksåg?
Vi har ett litet 80x80 fönster i badrum. Har renoverat alla fönster på övervåningen men orkar inte ta in hantverkare för ett. Är det svårt? Plåt känns viktig..anlita jour plåtis?
Vad ska man tänka på?
Det är ett SP. Har köpt med skruv och monterings kit. Skall flytta ut det lite..men kan ta mått från övervåningen. Foder, hur sågar man dessa snyggast? Sticksåg?
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Det löser du nog! Kolla www.prefabplat.se så kan du beställa exakt mått själv.
Flytta inte ut fönstret för långt, fönstren ska sitta i det isolerade skiktet, sätts det för långt ut riskerar du kallras och kondens på fönstret.
Klicka här för att svara