Jag har en Ensto Universal armatur AVR20.11 i taket på förrådet. Ska byta glödlampa. Försökt skruva loss den nedre delen. Det går inte. :) Är tanken att man bänder isär med en skruvmejsel för att separera delarna?

• Ensto Universal armatur AVR20.11 i vitt hängande från taket, ser ut att vara stängd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är en skarv mitt på själva kupan där den ska delas.

Magnus E K
Testa att skruva ur övre delen istället. Eller förekom det som ändå kommer hända så småningom och "råka" stöta emot den med något hårt och långt.

alm82 Andreas La Motte skrev:
Det är en skarv mitt på själva kupan där den ska delas.
Tack! Jag har skruvat och skruvat utan effekt. :) Är det bända med en skruvmejsel som är rätta handgreppet?

Är inte plasten lite mjuk så man kan trycka ihop övre eller nedre delen lite så man får en springa?

Magnus E K Magnus E K skrev:
Testa att skruva ur övre delen istället. Eller förekom det som ändå kommer hända så småningom och "råka" stöta emot den med något hårt och långt.
Även försökt att skruva ur den övre delen. Även det misslyckades. Så sista delen att använda något lågt och hårt lockar! :)

Problemet löst. Körde in en flatskruvmejsel och drog runt kåpan. Det verkar vara det rätta handgreppet. Stort tack för all hjälp!

• Lamphållare med öppnad kåpa och monterad ljuskälla i tak, i fokus från nära håll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Magnus E K
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.