Jag har lagt om taket på vårat radhus med icopal topsafe 3', taklutningen är ca 6 grader på vårat tak och jag har valt att frångå instruktionerna på ett par ställen.
Själva taket ligger färdigt efter att ha rivit bort 5 gamla lager och lagt ny underlagspapp och ytpapp så har jag nu fastnat i hur jag ska avsluta det hela, det är i dagsläget vattentätt men på sikt behöver det snyggas till lite.
Min fråga är om det finns något alternativ för rimlig peng till att hellimma ytpapp utan att gå den svetsade vägen ? till underlagspappen kan man ju nyttja icoklister men det enda alternativet till ytpappen jag hittat är icopals taklim som kostar 200kr för 300ml tub... blir dyrt om man ska hellimma en hel rulle papp med det och känns inte helt optimalt det heller då applicering med fogspruta blir omständigt.
Momenten jag har kvar och skulle behöva lite tips angångende är följande
Täcka över det spikade överlappet på grannens tak, ca 30cm x 10m
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Täcka över spikskallar i vid "nocken" på taket ca 20-30cm x 10m
Logga in
Skapa konto
och sist av allt göra ett överlapp på skorstenen som går ut på taket och upp på skorstenen.
Är medveten om att det inte är det moderna sättet att lösa en anslutningen mot en skorsten i tegel men har det hållt tätt i 60 år håller det nog alla fall 30 till.
Logga in
Skapa konto
Grannens skorsten och hur jag tänkt lösa det på ett ungefär
Logga in
Skapa konto
Jag skulle helst vilja gå vägen med någon typ utav kallasfalt/asfaltsklister och bara klämma dit några remsor men har som sagt inte riktigt hittat något produkt för detta ändamål om det ens finns eller är det bara försöka få tag i en rulle med svetsbar ytpapp som är det enda alternativet ?