Hej! någon som testat Helacons toppklämmor som är öppningsbara? det är samma som ahlsells a-collection, beställde hem en låda och dom känns verkligen smidiga. kablarna sitter som berget när den är låst.

• Tre öppningsbara Helacons toppklämmor från Ahlsells A-collection, visade stängda och genomskinliga med röda låsspakar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en öppningsbar Helacon toppklämma med kablar säkert fastsatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
EK ja. men det är ingen större skillnad mellan fabrikaten av den typen. om du skalar en bit MK , RK och sätter in, klipper den ca 3 - 4 cm utanför, kan du dra ut kardeler då eller sitter dom alla fast. Alla klämförband när det gäller med kardeler ska bli som solfjäder för att bita i hela arean och inte bara klämma på en topp som kan bli. Mera prov från dig .

• Gilla
El-Löken66 och 2 till
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
EK ja. men det är ingen större skillnad mellan fabrikaten av den typen. om du skalar en bit MK , RK och sätter in, klipper den ca 3 - 4 cm utanför, kan du dra ut kardeler då eller sitter dom alla fast. Alla klämförband när det gäller med kardeler ska bli som solfjäder för att bita i hela arean och inte bara klämma på en topp som kan bli. Mera prov från dig .
Än sålänge bara testar rk som var liggandes, testar ikväll med fk. Rk 0,75 gick tillslut attslita ut med mycket kraft och kort kabel

Mikael_L
B Paul Bulle skrev:
Hej! någon som testat Helacons toppklämmor som är öppningsbara?
Japp, men övergav dom efter de två första paketen.
Jag kör med Wago 221 som öppningsbara och helacon plus mini som ej öppningsbara, de senare gillar jag skarpt, inget annat jag testat har gått upp emot dessa. Då har jag jämfört med wago och de från malmbergs.

Men vad gäller helacons öppningsbara så får man så ont i fingrarna och bryter till sist naglarna om man jobbar med den hemska lilla "spaken" en dag.
Men de lär ha fördelen att om det är EK så ska man alltså inte behöva öppna spaken alls, utan det ska bara vara att trycka in.
Men det är av ganska lite värde för mig som inte så väldigt ofta sätter EK i öppningsbar toppklämma. Det vanligaste (säkert några ggr på ett år) är att EK ska övergå till gummikabel i en dosa, då skulle jag behöva öppna ena spaken, men kunna strunta i andra - tja, tveksamt värde helt enkelt.

Så NEJ, öppningsbara helacon är inget för mig, där är jag 100% wago.
Men ej öppningsbara toppklämmor, där är jag 100% för helacon plus minus.
Så det är inte knutet till fabrikat, utan bara min egen upplevelse.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Japp, men övergav dom efter de två första paketen.
Jag kör med Wago 221 som öppningsbara och helacon plus mini som ej öppningsbara, de senare gillar jag skarpt, inget annat jag testat har gått upp emot dessa. Då har jag jämfört med wago och de från malmbergs.

Men vad gäller helacons öppningsbara så får man så ont i fingrarna och bryter till sist naglarna om man jobbar med den hemska lilla "spaken" en dag.
Men de lär ha fördelen att om det är EK så ska man alltså inte behöva öppna spaken alls, utan det ska bara vara att trycka in.
Men det är av ganska lite värde för mig som inte så väldigt ofta sätter EK i öppningsbar toppklämma. Det vanligaste (säkert några ggr på ett år) är att EK ska övergå till gummikabel i en dosa, då skulle jag behöva öppna ena spaken, men kunna strunta i andra - tja, tveksamt värde helt enkelt.

Så NEJ, öppningsbara helacon är inget för mig, där är jag 100% wago.
Men ej öppningsbara toppklämmor, där är jag 100% för helacon plus minus.
Så det är inte knutet till fabrikat, utan bara min egen upplevelse.
Tack för recensionen, jag tänkte mer på om kvaliteten som klämma rent krasst om man bortser från spakarna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.