2 308 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Hel diskbänk med ekbänkskiva bredvid?
Hej,
Har problem med att hitta en bänkskiva som matchar den hela diskbänken vi ska ha. Fungerar det med en diff på några mm i djupet eller ser det konstigt ut?
Helst vill jag ha hel bänkskiva i ek med infälld diskho, men sambon är tveksam om det kommer se fint ut efter ett tag. Erfarenheter?
Detta har jag tänkt:
http://www.smarthem.se/12099/p/heltackande-diskbankar/intra-atlantic-610-heltackande-diskbank/
Och detta är det närmaste jag kommer i djup och höjd:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30164815/#/30164815
Helst vill jag ha en ekbänkskiva med höjd 4 cm och djup minst 62 cm men om vi ska ha hel diskbänk verkar det bli för dyra diskbänkar som matchar.
Jättetacksam för tips.
Har problem med att hitta en bänkskiva som matchar den hela diskbänken vi ska ha. Fungerar det med en diff på några mm i djupet eller ser det konstigt ut?
Helst vill jag ha hel bänkskiva i ek med infälld diskho, men sambon är tveksam om det kommer se fint ut efter ett tag. Erfarenheter?
Detta har jag tänkt:
http://www.smarthem.se/12099/p/heltackande-diskbankar/intra-atlantic-610-heltackande-diskbank/
Och detta är det närmaste jag kommer i djup och höjd:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30164815/#/30164815
Helst vill jag ha en ekbänkskiva med höjd 4 cm och djup minst 62 cm men om vi ska ha hel diskbänk verkar det bli för dyra diskbänkar som matchar.
Jättetacksam för tips.
Hej,
Vi har köpt den hela diskbänken (boholmen) med en ho från Ikea, den bänken är 38 mm hög och 620 mm djup. Bänkskivan köpte vi från Bauhaus och den är 40 mm hög och 625 hög. Bänkskivan fick kapas 5 mm för att vara i samma nivå som diskbänken. Köket är inte färdigt ännu men det ser riktigt bra ut redan nu. Jag är petig men höjdskillnaden på 2 mm är ingenting som stör. Vi ska ändå lägga en genomskinlig siliconkant i fogen mellan och jag tror att det kommer att bli bra.
Jag lägger in en bild om någon dag.
Vi har köpt den hela diskbänken (boholmen) med en ho från Ikea, den bänken är 38 mm hög och 620 mm djup. Bänkskivan köpte vi från Bauhaus och den är 40 mm hög och 625 hög. Bänkskivan fick kapas 5 mm för att vara i samma nivå som diskbänken. Köket är inte färdigt ännu men det ser riktigt bra ut redan nu. Jag är petig men höjdskillnaden på 2 mm är ingenting som stör. Vi ska ändå lägga en genomskinlig siliconkant i fogen mellan och jag tror att det kommer att bli bra.
Jag lägger in en bild om någon dag.
Vi köpte våra bänkskivor på Agelito. De har olika material, tjocklek, och djup.
Fick nyhetsbrev från dem i går och där stod att om man handlade nu så betalade man i slutet av augusti, helt räntefritt. Det kanske kan vara något
Fick nyhetsbrev från dem i går och där stod att om man handlade nu så betalade man i slutet av augusti, helt räntefritt. Det kanske kan vara något
Klicka här för att svara