Behöver tips underlaget är lera

• Rivningsavfall och lera på ett betonggolv inne i ett rum med skadade väggar och en synlig radiator.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Lerigt underlag med grus och småsten, synligt dåligt dränerat, för byggprojekt.
    Skapa konto
Hej och välkommen.

Vad är frågan? Vad vill du uppnå?

Vill ha tips på hur jag går tillväga för att lägga på nytt golv här

Vad ska det vara för golv? Isolerat? Golvvärme?

Nä vi har hoppat över golvvärme men vill inte heller göra om allt när det är klart om du förstår hur jag menar och väggen lutar den med

Här är en bild på väggen

• Slitet hus med trasig puts och fönster, med en stege och naket träd framför.
    Skapa konto
Vad står väggarna på? Hur djupt kan man gräva?

T Tjabo68 skrev:
Här är en bild på väggen
Har inte kommit så långt på utsidan än är bara rädd väggen ska ge vika

T Tjabo68 skrev:
Nä vi har hoppat över golvvärme men vill inte heller göra om allt när det är klart om du förstår hur jag menar och väggen lutar den med
Vad menar du med att väggen lutar?
Är den bara ojämn eller har det satt sig, eller håller den på att kalva iväg så det är rasrisk?

Har den alltid lutar eller börja det när golvet bilades upp?

Det är mindre risk att väggen ger vika om du gräver fram båda sidorna.
Men det låter som att du kanske borde ta dit någon expert som kan se hur/om väggen ska stabiliseras.

• Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Ser ju ut som väggen buktar inåt ganska mycket pga marktrycket så det där lär man nog ta på allvar.........Så länge marknivån är där den är och ihop med murade block sådär så kommer det ju inte att sluta trycka direkt förrän man gör om allting så det blir stabilare.

nino nino skrev:
Vad menar du med att väggen lutar?
Är den bara ojämn eller har det satt sig, eller håller den på att kalva iväg så det är rasrisk?
På den översta bilden kan man se att väggen vid fönstret håller på att kalva in.

Det står ju några mindre träd utanför, rötterna hjälper kanske till att trycka in väggen?

Stor spricka i en gammal vitputsad byggnadsvägg med avskalad färg och synlig fönsterkarm.
Skapa konto
Närbild på en sprickbildning i en betongstruktur med gräs synligt i förgrunden.
Skapa konto

Centano Centano skrev:
Det står ju några mindre träd utanför, rötterna hjälper kanske till att trycka in väggen?
Jag har sågat mer allt men hur gör jag för att inte allt ska rasa ? Tacksam för tips

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.