PuMMBA PuMMBA skrev:
Men om jag förstår rätt så stänger jag av den då igenom att vrida tillbaka den vänstra ratten till det lilla sträcket? Kan ju vara så att den är trasig då för när jag försöker vrida tillbaka ratten så är det super trögt.
Så kan det ju vara. Den röda lampan ska indikera på/av men du kanske inte har den inkopplad så du ser om det fungerar? Sen ska det ju finnas ett kapillärrör med en känselkropp som är indragen i bastuutrymmet för att känna av temperaturen. Manöverpanelen ska sitta utanför bastun.

M mlkjhr skrev:
Så kan det ju vara. Den röda lampan ska indikera på/av men du kanske inte har den inkopplad så du ser om det fungerar? Sen ska det ju finnas ett kapillärrör med en känselkropp som är indragen i bastuutrymmet för att känna av temperaturen. Manöverpanelen ska sitta utanför bastun.
Allt de fungerar, tyvärr verkar det vara något fel på bastun. Fick hjälp med att undersöka av en elektriker och vi smörjde upp panelen så det gick lätt att slå av och på. Dock så startar bastun och blir varm men när man stänger av så går jordfelsbrytaren. När man söker så verkar det vara ett fel om aggregatet står oanvänd länge och det blir fukt i värmeelementet.

PuMMBA PuMMBA skrev:
Dock så startar bastun och blir varm men när man stänger av så går jordfelsbrytaren. När man söker så verkar det vara ett fel om aggregatet står oanvänd länge och det blir fukt i värmeelementet.
Här är en färsk tråd där det tydligen hjälpte att köra aggregatet utanför jordfelsbrytaren ett par timmar.
https://www.byggahus.se/forum/threads/bastuagg-74-loeser-jfb.564432

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.