2 223 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Hej. Jag undrar om denna koppling ser säker ut? Jag har köpt lampan begagnad.
En gammal kristallkrona/mässingarmatur ser det ut som, hur är resten av rummet, med jordade uttag.samt jord i uttaget i taket, då ska även den byggas om till jordat utförande, är rummet helt utan jord så är det bara att hänga upp den och isolera den gul/gröna.
Det är inte enligt regelboken, men det är väl tyvärr inte ovanligt att det ser ut så där.
Det är från början en "klass 0"-armatur som varken är jordad eller dubbelisolerad (inte tillåtet nuförtiden), sen har någon skruvat dit en jordad stickpropp, vilket är fel.
Den skulle behöva en renovering av elen för att uppfylla aktuella säkerhetskrav.
Det är från början en "klass 0"-armatur som varken är jordad eller dubbelisolerad (inte tillåtet nuförtiden), sen har någon skruvat dit en jordad stickpropp, vilket är fel.
Den skulle behöva en renovering av elen för att uppfylla aktuella säkerhetskrav.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hej! Jag undrar om det finns asbest i detta limmet.
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Hej jag undrar om någon vet vad detta är ,detta är på parketten i köket i huset som jag hyr
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Hej! Jag har byggt ett nytt timmerhus som är målat med en öppen lasyr på utsidan. Jag undrar nu vad jag skall använda för färg på insidan.
Lösvirke & Timmerhus -
Hej undrar om det är någon som vet om det finns kakel till en cronspisen herrgård att få tag i,letar efter en del till nedre kransen som är 27 xm lång
Övrigt husrelaterat -
Hej jag undrar om någon vet vad är det för kackerlacka?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur