2 219 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Hedvig villaförsäkring - era erfarenheter
Ingen erfarenhet av Hedvig, men risken är att det är som med alla andra försäkringsbolag att man får fina välsockrade nyteckningserbjudanden men efter första året sticker premien iväg och vips, ibland redan efter första året, är det inte ett så bra erbjudande längre.
Jag ställer alltid frågan vad ordinarie premie är utan nyteckningsrabatt. Det är vad som i praktiken är relevant om man inte håller på och byter bolag varje år.
Jag ställer alltid frågan vad ordinarie premie är utan nyteckningsrabatt. Det är vad som i praktiken är relevant om man inte håller på och byter bolag varje år.
Självfallet ser man över alternativ och jämför om premien år 2 så att säga.C cpalm skrev:Ingen erfarenhet av Hedvig, men risken är att det är som med alla andra försäkringsbolag att man får fina välsockrade nyteckningserbjudanden men efter första året sticker premien iväg och vips, ibland redan efter första året, är det inte ett så bra erbjudande längre.
Det gäller försäkringar överlag. Byter i stort sett försäkringsbolag på någon av bilarna varje år.
Det låter kanske självfallet, men det är rimligtvis en minoritet som i praktiken har orken att "rida" på en konstant våg av nyteckningsrabatter, annars skulle inte rabatterna kunna existera, eller åtminstone inte vara så stora som de är. Givetvis är det de nya och okända bolagen med de mest ambitiösa tillväxtplanerna som ger de bästa rabatterna.H Haas84 skrev:
Redigerat:
Klicka här för att svara