Martin Wiklundh Martin Wiklundh skrev:
Tack för detta. Om man tittar under punkt "Övrigt" stycke 2 så synes utgångspunkten vara att ändringarna skall ske kostnadsfritt. Detta kan ni trycka på när ni diskuterar med arkitekten och efterhöra varför han menar att han inte (i) gör det ni kommit överens om och (ii) varför det inte skulle vara kostnadsfritt.

• Brev om komplettering av bygglovsansökan för tillbyggnad och eldstad, med instruktioner om e-tjänst för att skicka in komplettering innan deadline.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dokument med instruktioner för inskickning av bygglovsansökan, inklusive krav på situationsplan, planritning, fasadritning och fotografier av fasader.
    Skapa konto
  • Textdokument med instruktioner för byggprojekt, inklusive sektioner om fasad- och sektionsritning, teknisk beskrivning och kontrollplanförslag.
    Skapa konto
  • Instruktionstext om kvalitetskrav för ritningar, inklusive fastighetsbeteckning, huvudmått, mått till tomtgräns, norpil och skalstock.
    Skapa konto
Tack snälla för svaret. Men jag hänger inte med? Uppskattar om du kan förklara

Så vilka kompletteringar menar du att ingår i avtalet?

Det ser mest ut som kommunen skickat en standardlista på ritningskraven.

Ser inget konstigt ut egentligen.

Jag skulle rekommendera att bara snabbt gå vidare med någon annan eftersom kommunen behöver ha in kompletteringar oftast inom 3-4 veckor.

Så får ni tvista med er gamla arkitekt parallellt.

Nu ser jag att det är samma projekt som diskuterades i december gällande arkitekt som inte kan rita pulpettak ☹️

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.