Hej

Tänkt koppla in en bastuarmatur i min bastu jag håller på bygger.

Men när jag öppnade lådan med grejerna så vart jag lite osäker vart man kopplar in kabelstumparna för det finns lixom ingen "sockerbit" att skruva/trycka på.

Måste man ha typ såna där trådhylsa på toppen när det är en bastu pga värmen?
Så kabeln lixom blir som en stickkontakt?

Jag har även en elektriker som granne men vill inte springa och väcka honom med mina morgonpigga funderingar😅
 
  • En smutsig glasskiva med en vit plastkapsling för eluttag som sticker ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modern bastulampa i trä och stål, visad på en webbshop för byggprodukter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inkommande kablar kopplas direkt på. Det är av fjädertyp. I de fyrkantiga hållen så sätts en smal mejsel in och vickas, nu är det i en bastu, vad för typ av kabel är det som ska kopplas, normalt ska den vara av värmebeständig typ typ RHH
 
  • Gilla
Donwoody
  • Laddar…
Kabeln är någon form av gummi kabel som sitter där. (Grannen som hängt upp denna)
Men vad bra då vet jag hur det fungerar med denna typ av armatur infästning 👍
Tack!
 
Då kanske det är en silikonkabel med väv utanpå, då är det som det ska vara. Pass på lite den är mångtrådig och det får inte spreta någon kardell, alla ska in.
 
  • Gilla
Donwoody
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.