Hej
Tänkt koppla in en bastuarmatur i min bastu jag håller på bygger.
Men när jag öppnade lådan med grejerna så vart jag lite osäker vart man kopplar in kabelstumparna för det finns lixom ingen "sockerbit" att skruva/trycka på.
Måste man ha typ såna där trådhylsa på toppen när det är en bastu pga värmen?
Så kabeln lixom blir som en stickkontakt?
Jag har även en elektriker som granne men vill inte springa och väcka honom med mina morgonpigga funderingar😅
Tänkt koppla in en bastuarmatur i min bastu jag håller på bygger.
Men när jag öppnade lådan med grejerna så vart jag lite osäker vart man kopplar in kabelstumparna för det finns lixom ingen "sockerbit" att skruva/trycka på.
Måste man ha typ såna där trådhylsa på toppen när det är en bastu pga värmen?
Så kabeln lixom blir som en stickkontakt?
Jag har även en elektriker som granne men vill inte springa och väcka honom med mina morgonpigga funderingar😅
Inkommande kablar kopplas direkt på. Det är av fjädertyp. I de fyrkantiga hållen så sätts en smal mejsel in och vickas, nu är det i en bastu, vad för typ av kabel är det som ska kopplas, normalt ska den vara av värmebeständig typ typ RHH
Klicka här för att svara


