6 439 läst ·
10 svar
6k läst
10 svar
Hargassner Plåttjocklek
Det är en hargassner hv40, är hur nöjd som helst med hur den fungerar, sen finns det alltid förbättringsområdenpellel skrev:
T ex internetuppkopplingen som kommer till höst har jag saknat
Är ingen vedpanneexpert, dvs detta är min första men den sköter sig helt själv och funkar jättebra
Annat vore ju katastrof
Jag tittar på lite olika pannor, men har snöat in på österrikarna då de verkar genomtänkta och smidiga.D09 skrev:
Har "hyfsad" ack-tank sedan innan (2500 liter) och tittar man på exempelvis hargassners rekommendationer ska jag ju då inte ha större än en HV30. Undrar om jag behöver utöka med mer vatten och gå upp till 40:an i så fall. Men 30:an kanske räcker?
Har 1800-talshus på 1,5 plan 130m2 byggarea. Tilläggsisolerat med 8" mineralull.
Jag resonerade så att det skiljde så "lite" i pris för att gå upp en storlek på pannan och ville inte begränsa mig till att i framtiden kunna öka vattenvolymenpellel skrev:Jag tittar på lite olika pannor, men har snöat in på österrikarna då de verkar genomtänkta och smidiga.
Har "hyfsad" ack-tank sedan innan (2500 liter) och tittar man på exempelvis hargassners rekommendationer ska jag ju då inte ha större än en HV30. Undrar om jag behöver utöka med mer vatten och gå upp till 40:an i så fall. Men 30:an kanske räcker?
Har 1800-talshus på 1,5 plan 130m2 byggarea. Tilläggsisolerat med 8" mineralull.
Får du in mer vattenvolym tycker jag personligen ( ingen expert utan en glad eldare ) att det är värt att gå upp en storlek
Bäst är nog att kolla av direkt med Hargassner utifrån dina förutsättningar
Medlem
· Östergötland
· 19 inlägg
Har du fått tag i Hargassner folket Pellel ??
Klicka här för att svara