8 985 läst ·
7 svar
9k läst
7 svar
Härdning av IKEA Abstrakt-luckor
På instruktionslappen som följer med mina högblanka Abstrakt-luckor så rekommenderar de att jag ska torka av luckan med en tvållösning, för att den ska härdas bättre. Vad innebär egentligen detta? Vilken typ av "tvållösning" menar de?
Spelar detta någon roll? Har ni andra gjort detta?
Oj, många frågor, få svar...
Spelar detta någon roll? Har ni andra gjort detta?
Oj, många frågor, få svar...
Vi hade samma frågor, men hittade någon form av lösning som vi använde, vet inte om det gjorde från eller till, för på en av täcksidorna gjorde vi det inte (hade redan ryckt plasten ett par dagar innan resten...) och jag kan inte påstå att jag ser någon skillnad...
tvål+vatten=tvållösning. Enkelt som så.
Luckan härdar snabbare då. Om du inte kör med tvållösning så kommer luckan att härda, men tar mycket längre tid
Luckan härdar snabbare då. Om du inte kör med tvållösning så kommer luckan att härda, men tar mycket längre tid
Om man köper möbler hos andra affärer brukar dom också komma i platta paket, det är ju i så fall om man ber dom montera möbeln men då kostar det en extra slant.¤ akila ¤ skrev:
Då tar jag hellre Ikea då man får ett vettigt pris samt att jag tycker det är kul att montera.
Angående luckan så är det väl bara Abstraktluckan som måste härdas med tvållösning och det är väl inte så jobbigt? tar väl en 5 minuter att göra, men visst vissa är bekväma och lata av naturen.
Nu favoriserar jag inte Ikea, då jag numera hellre köper möbler på ILVA som har lite modernare och oftare snyggare möbler.
Klicka här för att svara