4 823 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Härdat kitt ?
Jag känner mig korkad som ställer frågan men va fan.... :-[ :-/
Jag har kittat fönster och på burken står det att det skulle ta ett dygn för kittet att härda. Nu har det gått fyra dagar och det är fortfarande mjukt. Kan jag måla på det endå? Är det någon fel på kittet?
Jag har kittat fönster och på burken står det att det skulle ta ett dygn för kittet att härda. Nu har det gått fyra dagar och det är fortfarande mjukt. Kan jag måla på det endå? Är det någon fel på kittet?
Har du kittat med linoljekitt så spelar det ingen roll vad du gör fåglarna äter av det ändå. Men jag utgick ifrån att det inte var linoljekitt som du använt eftersom det stod på burken att det skulle härda ett dygn. Linoljekitt skall torka minst 3 veckor i normal rumstemperatur innan det målas
Produkter som diskuteras: "linoljekitt"
Äkta linoljekitt
Tillverkat av rå linolja och krita
67 kr inkl moms
Läs mer
Usäkta att man säger skitsnack!
När du kittat bågarna kan du ta lite krita (pulverform) och pensla över hela kittet. Sedan tar du och målar direkt men försiktigt. Men du bör först stryka kittfalsen med schellack för att lojan skall stanna i kittet.
Vänta ett år? det skulle jag vilja se.
magnus
När du kittat bågarna kan du ta lite krita (pulverform) och pensla över hela kittet. Sedan tar du och målar direkt men försiktigt. Men du bör först stryka kittfalsen med schellack för att lojan skall stanna i kittet.
Vänta ett år? det skulle jag vilja se.
magnus
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden