R RapidSledge skrev:
Du får nog googla fram instruktionsboken till din varmvattenberedare då det blir rätt.
Hittade min varmvattenberedare. Det är en Metrotherm. Däremot är det en relativt intetsägande instruktionsbok. Hittade ingen direkt luftskruv när jag tittade på själva varmvattenberedaren. Får nog kanske ta kontakt med Metrotherm och fråga. Tack för all hjälp!

R RapidSledge skrev:
[länk]

Får du ingen ordning på det så finns tryckstötdämpare.
Tack men om jag inte kan lösa det genom avlufting eller dylikt får jag kontakta entreprenören för badrummet eftersom det inte slog innan de satte in ny vattencentral i fördelarskåp i badrummet.

Edit: glömde även skriva att om man spolat ett tag eller duschat och sedan sätter på varmvatten igen efter 5-10 min slår det inte i rören. Det måste typ stå oanvänt en halvtimme innan rören slår igen.

Krilleman
Slag i vattensystemet kan aven vara ett tecken på en dålig backventil i tex duschblandare eller blandningsventil.

Krilleman Krilleman skrev:
Slag i vattensystemet kan aven vara ett tecken på en dålig backventil i tex duschblandare eller blandningsventil.
Duschblandaren som vi har är helt ny och alla övriga blandare är nya eller inköpta maj 2017. Finns det blandningsventil i tvågreppsblandare? Annars kanske det kan vara blandningsventilen på varmvattenberedaren?

Krilleman
Det ska sitta en backventil vid anslutningen för kallvatten i blandningsventilen på VVB.

Kontrollera funktionen!

Krilleman Krilleman skrev:
Det ska sitta en backventil vid anslutningen för kallvatten i blandningsventilen på VVB.

Kontrollera funktionen!
Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.