100 261 läst ·
280 svar
100k läst
280 svar
Har Wahlgren rätt? (Någon som testat Purify från Ozoneair?)
Du menar att man köpte ozongenerator under kategorin luftrenare på deras hemsida tex?Dowser4711 skrev:
Ja det är ju fel så fall.
Men fortfarande, det är inte den produkten som syns i bla denna reklam med Wahlgren.
Sen kan nog ingen ens vela anväbda en ozongenerator som luftrenare för det är helt omöjligt att befinna sig inne medans den går. Bara lukten skulle fan kväva en.
Inte bara kväva dig, ge dig allvarliga skador...T TheGame skrev:
Det är lite det som är problemet.
Och notera att du *inte* kan avgöra genom att lukta om det är ofarliga nivåer i rummet eller ej.
Det är omöjligt att använda ozongenerator fel som luftrenare som Ozonair Purify, det går helt enkelt inte att befinna sig i rummet.Dowser4711 skrev:
Så förstår fortfarande inte problemet.
Men om det är som du säger att ozongenerator var i samma kategori som luftrenare på hemsidan så var det så klart fel.
Men det är det inte nu.
Så alla påståenden från bla denne Anders mm att Ozonair inte kan nått och att maskinerna är "farliga" och orsakar cancer och gör inte sitt jobb är med andra ord bara svammel
Ozongeneratorer är absolut inte samma sak som luftrenare. Lika dålig jämförelse som att Ozongeneratorer är en ventilations lösning. Vakna nu.T TheGame skrev:Det är omöjligt att använda ozongenerator fel som luftrenare som Ozonair Purify, det går helt enkelt inte att befinna sig i rummet.
Så förstår fortfarande inte problemet.
Men om det är som du säger att ozongenerator var i samma kategori som luftrenare på hemsidan så var det så klart fel.
Men det är det inte nu.
Så alla påståenden från bla denne Anders mm att Ozonair inte kan nått och att maskinerna är "farliga" och orsakar cancer och gör inte sitt jobb är med andra ord bara svammel
Ja, därför är det inte bra att de själva blandar samman ozongeneratorer och luftrenare, vilket de erkänt att de gjort, hur ska det då gå för kunder?M Millgren skrev:
Återigen verkar du avsiktligt misstolka det jag skriver.T TheGame skrev:
Problemet är inte primärt under tiden den används. Det är efteråt, när nivåerna är låga nog för att inte kännas avskräckande.
Att du känner av värden som är 700ggr gränsvärdet är inte konstigt, men det riktigt riskabla är nivåerna som inte sticker i näsan.
Använder du den regelbundet lika lättvindigt som de indikerar i sin marknadsföring blir det snabbt en reell hälsorisk.
De klassade som sagt maskinen som luftrenare, det var inte en slump att ESV testade den mot standarden för luftrenare.T TheGame skrev:
(Något som Ozoneair själva bekräftat i sitt pressmeddelande)
Men deras marknadsföring där de kombinerar varumärket, luftrenare med “intern ozon” och ozongeneratorer gör att de i min mening ytterst medvetet försöker nedtona riskerna med ozon.
Det gör att maskinerna i min mening till en hälsofara.
Menar du att det är svammel att ozon är farligt?T TheGame skrev:
Menar du att det är svammel att ozon är cancerogent?
Menar du att det är svammel att deras ozongeneratorer genererar ozon?
Menar du att det är svammel att deras ozongeneratorer inte på något vis kan visa när det *inte* finns hälsovådliga nivåer av ozon i luften?
Produkter som diskuteras: "avskräckande"
Avskräckare Mus&Råtta MR50 Battery
Batteridriven musavskräckare
549 kr inkl moms
Läs mer
Nej och det har jag inte påstått hellerM Millgren skrev:
Det finns instruktioner till apparaterna hur dom används.Dowser4711 skrev:
Återigen verkar du avsiktligt misstolka det jag skriver.
Problemet är inte primärt under tiden den används. Det är efteråt, när nivåerna är låga nog för att inte kännas avskräckande.
Att du känner av värden som är 700ggr gränsvärdet är inte konstigt, men det riktigt riskabla är nivåerna som inte sticker i näsan.
Använder du den regelbundet lika lättvindigt som de indikerar i sin marknadsföring blir det snabbt en reell hälsorisk.
De klassade som sagt maskinen som luftrenare, det var inte en slump att ESV testade den mot standarden för luftrenare.
(Något som Ozoneair själva bekräftat i sitt pressmeddelande)
Men deras marknadsföring där de kombinerar varumärket, luftrenare med “intern ozon” och ozongeneratorer gör att de i min mening ytterst medvetet försöker nedtona riskerna med ozon.
Det gör att maskinerna i min mening till en hälsofara.
Menar du att det är svammel att ozon är farligt?
Menar du att det är svammel att ozon är cancerogent?
Menar du att det är svammel att deras ozongeneratorer genererar ozon?
Menar du att det är svammel att deras ozongeneratorer inte på något vis kan visa när det *inte* finns hälsovådliga nivåer av ozon i luften?
Menar du att dom är fel? hur ser andra tillverkares apparater ut i beskrivningen? skiljer det sig hur dom ska användas?
Ja om dom sålde ozongeneratorer som luftrenare så är det så klart fel, men det gör dom inte nu. iaf inte på deras egna hemsida där dom säljer.
Jag har bara som sagt sett marknadsföringen för luftrenare inte ozongeneratorer så jag vet inte vad för lättvindig reklam dom haft kring dessa. Informationen på deras hemsida står ganska tydliga instruktioner och det gör det även i manualen till ozongeneratorn.
Vad jag menar är svammel är att testet som slår ner på att en ozongenerator ger för mycket ozon är trams då det är apparatens uppgift.
Vad som mer är svammel att vissa användare här själv verkar vara väldigt förvirrade både på apparaterna och företagsnamnet
Om du inte valde att konsekvent ignorera vad jag skriver så skulle du se att jag hävdar att man lägger ett för stort ansvar på konsumenten att ta till sig extremt viktig hälsorelaterad säkerhetsinformation för att det ska vara rimligt.T TheGame skrev:
De marknadsförs typiskt inte till konsumenter utan professionella användare som man kan ställa helt andra krav på.T TheGame skrev:
Det är pudelns kärna.
Dvs du ignorerar hela mitt resonemang återigen och väljer att svara på något annat.T TheGame skrev:Ja om dom sålde ozongeneratorer som luftrenare så är det så klart fel, men det gör dom inte nu. iaf inte på deras egna hemsida där dom säljer.
Jag har bara som sagt sett marknadsföringen för luftrenare inte ozongeneratorer så jag vet inte vad för lättvindig reklam dom haft kring dessa. Informationen på deras hemsida står ganska tydliga instruktioner och det gör det även i manualen till ozongeneratorn.
Vad jag menar är svammel är att testet som slår ner på att en ozongenerator ger för mycket ozon är trams då det är apparatens uppgift.
Vad som mer är svammel att vissa användare här själv verkar vara väldigt förvirrade både på apparaterna och företagsnamnet![]()
Det är så oseriöst att man funderar på om du råkar jobba på deras marknadsavdelning…
Det finns massvis med "farliga" produkter/maskiner som säljs till privatpersoner.Dowser4711 skrev:
Om du inte valde att konsekvent ignorera vad jag skriver så skulle du se att jag hävdar att man lägger ett för stort ansvar på konsumenten att ta till sig extremt viktig hälsorelaterad säkerhetsinformation för att det ska vara rimligt.
De marknadsförs typiskt inte till konsumenter utan professionella användare som man kan ställa helt andra krav på.
Det är pudelns kärna.
Dvs du ignorerar hela mitt resonemang återigen och väljer att svara på något annat.
Det är så oseriöst att man funderar på om du råkar jobba på deras marknadsavdelning…
Eller tycker du att privatpersoner kanske bara bör få köpa fogsvansar och låta dom "professionella" enbart köpa få cirkelsågar?
Det ingår att lära sig apparater innan man använder dom, annars riskerar sågar man av sig fingrarna.
Nej jag jobbar inte på deras marknadsavdelning jag tycker bara att det är myclet svammel i denna tråd så det var misstänksamt att ändra jobbar på hos konkurrenter eller har nån form av Jante över sig. Jag vet inte
Eriksgatan
Besserwisser
· Sverige
· 889 inlägg
Eriksgatan
Besserwisser
- Sverige
- 889 inlägg
Inhibition i ärendet om luftrenare
"NYHET | Publicerad 2024-11-25Beslutet om försäljningsförbud med återtag från slutanvändare gäller den produkt som Ozoneair i sin försäljning kallat för ”Ozoneair Clean Go 30” och är märkt med ”Ozoneair Go”, med modellbeteckning ”Go” på märkskylten.
Förvaltningsrätten har beslutat om att inhibera Elsäkerhetsverkets beslut. Inhibitionen innebär att förbudet tillfälligt har upphört att gälla och att produkten får säljas i väntan på att Förvaltningsrätten ska döma i målet slutligt."
Häpp. 🙄
Jo mycket märkligt, har ESV gjort bort sig igen?Eriksgatan skrev:
Inhibition i ärendet om luftrenare
"NYHET | Publicerad 2024-11-25
Beslutet om försäljningsförbud med återtag från slutanvändare gäller den produkt som Ozoneair i sin försäljning kallat för ”Ozoneair Clean Go 30” och är märkt med ”Ozoneair Go”, med modellbeteckning ”Go” på märkskylten.
Förvaltningsrätten har beslutat om att inhibera Elsäkerhetsverkets beslut. Inhibitionen innebär att förbudet tillfälligt har upphört att gälla och att produkten får säljas i väntan på att Förvaltningsrätten ska döma i målet slutligt."
Häpp. 🙄
Det skulle vara mycket intressant att läsa hela förvaltningsrättens beslut om någon hittar.
Den allvarligaste anmärkningen var om för hög ozonhalt och där måste man väl ha anlitat ett ackrediterat mätinstitut med rätt testmetoder?
Sen elsäkerheten måste väl ackrediterat testinstitut ha kollat?
https://www.elsakerhetsverket.se/om-oss/press/nyheter/2024/inhibition-i-arendet-om-luftrenare/