3 082 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Har vi blivit lurade?
Jag behöver råd,
Vi hade en firma som la om vårat tak i april i år. Det skall ha gjorts med RAW HP730 takpapp.
Vi har foton sedan vår takomläggning och vår takpapp har en svart filtyta utan någon logga.
Våra grannar som nu lägger om sitt tak har också RAW men deras har tydligt tryckt logga med Raw.
Har vi blivit lurade? Kan de valt ett billigare alternativ?
Tacksam för input
Vi hade en firma som la om vårat tak i april i år. Det skall ha gjorts med RAW HP730 takpapp.
Vi har foton sedan vår takomläggning och vår takpapp har en svart filtyta utan någon logga.
Våra grannar som nu lägger om sitt tak har också RAW men deras har tydligt tryckt logga med Raw.
Har vi blivit lurade? Kan de valt ett billigare alternativ?
Tacksam för input
Fråga firman som la om taket hos dig. Vad finns det för incitament att lura er?
https://www.beijerbygg.se/privat/sv/underlagstäckning-raw-hp-730
Det framgår på beskrivningen att den ska vara filtaktig yta.
https://www.beijerbygg.se/privat/sv/underlagstäckning-raw-hp-730
Det framgår på beskrivningen att den ska vara filtaktig yta.
Jo, jag får ta kontakt med dem igen. Jag tänkte bara rådfråga här om någon hade kännedom om hur RAW’s takpapp ser ut. Så har jag lite ”kött på benen”.
Som du säger står det filtad yta. Nej jag har ingen anledning att misstro dem men blev osäker när grannens och vår takpapp ser så olika ut men båda skall vara RAW 730.
Som du säger står det filtad yta. Nej jag har ingen anledning att misstro dem men blev osäker när grannens och vår takpapp ser så olika ut men båda skall vara RAW 730.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 419 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 419 inlägg
Som jag har förstått det tillverkar raw ingenting själva ungefär som ica-märkt mat i icabutikerna för att förklara vad dom gör, helt enkelt köper in av lämplig tillverkare och säljer vidare.
Det betyder för dig att om det nu är raw duk så betyder det inte att det ens kommer från samma land som din granne. Jag skulle inte oroa mig det minsta för just detta.
Det betyder för dig att om det nu är raw duk så betyder det inte att det ens kommer från samma land som din granne. Jag skulle inte oroa mig det minsta för just detta.
Klicka här för att svara