3 904 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Har ritning på övervån. till Smålandsvillan
Vet att man frågat efter bilder på förslag till övervåningar. Tog ett par bilder på ritningar som jag hittade på visningen av Villa Västervik. Lite suddiga dock.... men man kan få lite tips i alla fall.
De finns på www.nyttja.se/vastervik
Lägg gärna upp fler bilder på övervåningar om ni har lust. Regga er och tanka upp dem. Gärna i 1024x768, tumnagelbilder i 120x90.
Behöver fler tips innan jag börjar med min övervåning efter nyår!
//Roger
De finns på www.nyttja.se/vastervik
Lägg gärna upp fler bilder på övervåningar om ni har lust. Regga er och tanka upp dem. Gärna i 1024x768, tumnagelbilder i 120x90.
Behöver fler tips innan jag börjar med min övervåning efter nyår!
//Roger
Det jag skulle vilja få in på en sådan övervåning (har mariannelund) är:
1) Ett riktigt badrum ca 15 m2 så man får plats med dusch, massagebadkar, toastol, dubbla handfat
2) Ett riktigt tv-rum (i mitten)
3) En stor garderob/förråd
4) 1 eller 2 sovrum runt 7-9 m2
Undrar om det ens är möjligt...
/henrik
1) Ett riktigt badrum ca 15 m2 så man får plats med dusch, massagebadkar, toastol, dubbla handfat
2) Ett riktigt tv-rum (i mitten)
3) En stor garderob/förråd
4) 1 eller 2 sovrum runt 7-9 m2
Undrar om det ens är möjligt...
/henrik
Vi är optimistiska och har ritat en massa!
Vi har lyckats få in ett badrum med bubbelbad, två sovrum till barnen på ena gaveln. + ett större till oss + klädkammare!
Vi har t.o.m fått in 4 rum + bad + klädkammare!
Vi lade då ett rum precis där takkupan hamnar. Inte snyggt då det blir lite korridorvarning men oerhört praktiskt då vi väntar barn nummer 3 i april.
Kul att ha tre rum till tre barn samt badrum på samma våning!
Idag har vi ändrat oss och trycker in ett bubbelbad (Tino från svedbergs.se)nere i stället. Det hade ett väldigt bra format som enligt ritning skall få plats om man vinklar toan lite grann mot dörren! Vi har sett det i en Smålandsvilla som vi var inne i på visning och det var kanonbra! Då har vi möjlighet att få in en dusch uppe och lite mer plats för rummen istället!
http://www.svedbergs.se/2_2_produkt...RD_ID=74&PRODUCT_TITLE=Tino massagebadkar
Tror ni att det funkar?
Lägg gärna upp om ni har några bilder/Ritningar på förslag. Regga er på sidan och tanka upp i max 1024X768
www.nyttja.se/vastervik
Ha det gott!
//Roger
Vi har lyckats få in ett badrum med bubbelbad, två sovrum till barnen på ena gaveln. + ett större till oss + klädkammare!
Vi har t.o.m fått in 4 rum + bad + klädkammare!
Vi lade då ett rum precis där takkupan hamnar. Inte snyggt då det blir lite korridorvarning men oerhört praktiskt då vi väntar barn nummer 3 i april.
Kul att ha tre rum till tre barn samt badrum på samma våning!
Idag har vi ändrat oss och trycker in ett bubbelbad (Tino från svedbergs.se)nere i stället. Det hade ett väldigt bra format som enligt ritning skall få plats om man vinklar toan lite grann mot dörren! Vi har sett det i en Smålandsvilla som vi var inne i på visning och det var kanonbra! Då har vi möjlighet att få in en dusch uppe och lite mer plats för rummen istället!
http://www.svedbergs.se/2_2_produkt...RD_ID=74&PRODUCT_TITLE=Tino massagebadkar
Tror ni att det funkar?
Lägg gärna upp om ni har några bilder/Ritningar på förslag. Regga er på sidan och tanka upp i max 1024X768
www.nyttja.se/vastervik
Ha det gott!
//Roger
Klicka här för att svara