M
J jonnyf skrev:
Vart har du läst att jag är kränkt? Det jag vänder mig emot är att folk ska förtala och göra sig lustiga på andras bekostnad om det är något du gillar så får det stå för dig. Det märks att den gamla hatsidan Avpixlat är nedlagd och hatarna har flyttat till den här sidan istället. Hoppas ni trivs med er nya hobby, själv har jag bättre saker för mig än att sitta och sprida hat på nätet.
Om du läser tråden igen så tycker iaf. jag att jag har sysslat med allt annat än förtal och hat. Jag gav dig priser och delade med mig av min erfarenhet inom markarbeten, ganska utförligt. Tacken jag får för detta är en polisanmälan för något som du tolkat helt fel.

• Gilla
Luc Reiner och 7 till
  • Laddar…
J jonnyf skrev:
Det märks att den gamla hatsidan Avpixlat är nedlagd och hatarna har flyttat till den här sidan istället
Där har du fel!
Den har bara bytt namn, och heter numera Samhällsnytt.
https://samnytt.se/

För övrigt så tycker jag inte att du låter så godmodigt jovialisk själv ;)

• Gilla
hjalle74 och 3 till
  • Laddar…
J jonnyf skrev:
Vart har du läst att jag är kränkt? Det jag vänder mig emot är att folk ska förtala och göra sig lustiga på andras bekostnad om det är något du gillar så får det stå för dig. Det märks att den gamla hatsidan Avpixlat är nedlagd och hatarna har flyttat till den här sidan istället. Hoppas ni trivs med er nya hobby, själv har jag bättre saker för mig än att sitta och sprida hat på nätet.
Jag har hängt på den här sidan i snart 10 år och det har runnit många inlägg under broarna.

Min bestämda uppfattning är att stämningen här på forumet är väldigt god jämfört med många andra ställen. Vi som hänger här slänger gärna käft men alltid med glimten i ögat och det försöker vi också "uppfostra" nya medlemmar till för det är så vi vill ha det. Uppenbarligen är det fler som tycker det eftersom vi är rätt många medlemmar och jag tror inte vi blir färre. Går något inlägg till överdrift så plockas det bort av moderatorer.

Du valde att tolka ett inlägg negativt. Jag tycker du ska räta på ryggen istället för att ta på dig offerkoftan.

• Gilla
jim_b och 9 till
  • Laddar…
J jonnyf skrev:
Det märks att den gamla hatsidan Avpixlat är nedlagd och hatarna har flyttat till den här sidan istället.
Du skojar va?

• Gilla
f_s_81 och 3 till
  • Laddar…
Detta var ju en anklagelse om något...kan inte nån ringa polisen! NU!
:rofl:

• Gilla
  • Haha
GargamelSE och 2 till
  • Laddar…
Tråden har verkligen ballat ur... stäng
//Goerana

• Gilla
jonne72 och 2 till
  • Laddar…
S
Herregud vilken jöns. För att få någon fälld för förtal (i de flesta fall), krävs det att personen som blivit utsatt, driver målet själv, alltså ett enskilt åtal. Detta är både tidskrävande och kostsamt och kräver även en del kunskaper inom juridik. Att TS besitter de kunskaperna och slantarna, finner jag föga trolig.

• Gilla
Daniel Kron
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
@jonnyf du måste fylla i den här rapporten. Utan en skriftlig anmälan kommer vi inte ta dig på allvar. Det är viktigt med formalia förstår du.
[bild]
Ajaj, begriper du inte att det är en kränkning att insinuera att ts är lättkränkt:surprised::dizzy:
Nu kanske han begär ut uppgifter om dig också så att han kan anmäla dig för förtal:rofl:

• Gilla
  • Haha
f_s_81 och 3 till
  • Laddar…
Jag har inte inseminerat TS. Nu känner jag mig grovt förtalad!

• Gilla
  • Haha
  • Älska
sandos och 6 till
  • Laddar…
F
S Stadsfiskalen skrev:
Herregud vilken jöns. För att få någon fälld för förtal (i de flesta fall), krävs det att personen som blivit utsatt, driver målet själv, alltså ett enskilt åtal. Detta är både tidskrävande och kostsamt och kräver även en del kunskaper inom juridik. Att TS besitter de kunskaperna och slantarna, finner jag föga trolig.
Det är inget krav på juridiska kunskaper. Den tjänsten finns det många som säljer. Dock alltid mot faktura. Har aldrig varit med om nån jurist som säljer svart.

Hade jag varit i TS skor skulle jag absolut har kontaktat en jurist och drivit detta på egen hand då påhoppet och kränkningen här var ”synnerligen allvarlig och rå”. Jisses....... :rolleyes:

• Gilla
jonne72 och 1 till
  • Laddar…
M
mexitegel mexitegel skrev:
Jag har inte inseminerat TS. Nu känner jag mig grovt förtalad!
Jag har ju sagt åt dig att du inte får hålla på och inseminera forumets medlemmar!!

• Gilla
  • Haha
sandos och 2 till
  • Laddar…
M Marcussjogren skrev:
Jag har ju sagt åt dig att du inte får hålla på och inseminera forumets medlemmar!!
Hallå, Humortråden ligger DÄR borta!

• Gilla
Marcussjogren och 2 till
  • Laddar…
J jonnyf skrev:
Bättre saker än att vilja polisanmäla någon för ett inlägg som uppenbart var med glimten i ögat.
Eller var det så att du kanske tog åt dig för att någon hade rätt:thinking:

• Gilla
Luc Reiner och 1 till
  • Laddar…
Jag fick in en prisuppgift igår från PEAB-asfalt.

De ville ha 35000 inklusive allt, dvs komplett från gräsmatta/makadam som är där nu till färdig yta.
Och det var för 100kvm.
I det här fallet så är det vitt och lagligt och inklusive etablering.

Tänker att det kan vara bra att få lite fler inputs så att vi alla kan dela riktmärken, som sig brukligt är på ett publikt forum..

• Gilla
halper och 7 till
  • Laddar…
M maglag skrev:
Jag fick in en prisuppgift igår från PEAB-asfalt.

De ville ha 35000 inklusive allt, dvs komplett från gräsmatta/makadam som är där nu till färdig yta.
Och det var för 100kvm.
I det här fallet så är det vitt och lagligt och inklusive etablering.

Tänker att det kan vara bra att få lite fler inputs så att vi alla kan dela riktmärken, som sig brukligt är på ett publikt forum..
Ska dom lägga makadam på gräsmatta eller ska denn grävas ur.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.