Fick hem min maskin dagen innan julafton, då satt det en gammal platt/oval handske på maskinen.
Testade funktionerna hos säljaren, här hemma har jag europahandskar.
När jag bytte handske noterade jag inte att en blå tråd var var fas och inte nolla i maskinen.
Startade sågen och förstod ganska direkt att det var något galet med faserna då den gick sakta, stängde av och gjorde läxan med att se hur kabelns andra ände var kopplad.
En svart tråd och gul/grön gick till schassit, blå, brun och svart var faser.
När jag kopplade spänning på de tre senare kunde jag köra hyvel i två hastigheter men vare sig såg eller fräs ville starta ( de går på samma strömbrytare, läge 1 till såg och 2 till fräs.
Vad kan det vara för fel?
Testade funktionerna hos säljaren, här hemma har jag europahandskar.
När jag bytte handske noterade jag inte att en blå tråd var var fas och inte nolla i maskinen.
Startade sågen och förstod ganska direkt att det var något galet med faserna då den gick sakta, stängde av och gjorde läxan med att se hur kabelns andra ände var kopplad.
En svart tråd och gul/grön gick till schassit, blå, brun och svart var faser.
När jag kopplade spänning på de tre senare kunde jag köra hyvel i två hastigheter men vare sig såg eller fräs ville starta ( de går på samma strömbrytare, läge 1 till såg och 2 till fräs.
Vad kan det vara för fel?
Verktygstokig
· Halland
· 8 130 inlägg
Och bilder på motorernas märkplattor.
Fick inte med mig bilderna på motorerna, sitter gott inbyggda. Börjar med dettaFrustrator skrev:
Tack för hjälpen, nu funkar allt som det skall!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Precis köpt en IKEA blandare, sitter en väldigt gammal blandare
Vatten & Avlopp -
Har köpt precis en klippare med gsm-modul. Dålig idé?
Robotgräsklippare -
Har precis köpt fritidshus - blev jag lurad?
Fritidshus -
Precis köpt festool kapex
Verktyg & Maskiner -
Precis nyköpt McCulloch S600, funderingar inför installation.
Robotgräsklippare