4 429 läst ·
21 svar
4k läst
21 svar
Har parkslide på tomten borde säljaren upplyst?
Man kan ju testa, går det så går det. Jag är jättenoga för att vara säker. Sen är det upp till var och enD Daniel 109 skrev:
I min kommun ska parkslide köras till miljöstation i knutna plastsäckar och slängas i brännbart. Men detta är individuellt och kommunerna gör olika så kolla med din kommun!M Marie Bry skrev:
Lägg i säck och kör till återvinning. Dock är det lite olika där hur man tar emot den, så hör med dom hur dom vill göra.
Har själv parkslide och har bara tagit ner den en gång sen plockar jag alla skott som kommer upp. Nu är det flera veckor sedan ett skott kom upp. Började bekämpa den för fyra år sedan. Går kanske snabbare med massa medel, men då våran var i en häck ville jag inte spruta.
Har själv parkslide och har bara tagit ner den en gång sen plockar jag alla skott som kommer upp. Nu är det flera veckor sedan ett skott kom upp. Började bekämpa den för fyra år sedan. Går kanske snabbare med massa medel, men då våran var i en häck ville jag inte spruta.
Det viktiga är att inte slänga växtdelar eller jord på trädgårdsavfall, på flera orter skall denna likt växter som räknas som invasiva dumpas med jord i speciella deponier som sedan förbränns innan de går till komposten.
Produkter som diskuteras: "komposten"
Kompost 200 liter mörkgrå Biolan
Effektiv året-runt-kompostering
6 205 kr inkl moms
Läs mer
Gäller det även syren och snöbär? Det är definitivt invasiva växter som orsakar problem.
C Christian Bäckström skrev:
D Daniel 109 skrev:
Parkdlidepaj är ju en grej. Fast om man ska äta upp parkslide får man äta mycketU Ubbe55 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden