36 878 läst ·
81 svar
37k läst
81 svar
Har nog råkat ut för en riktig skojare
Ja absolut.Betala inte en krona till ett sånt fuskföretag.Företag????Verkar inte ett dugg kunniga,Bor du i Stockholm?Ett fall för Anders Övergård som jag skrev tidigare.
Ja, något märkligt är det allt med byggaren, som är svensk. Hans hantverkare är polacker och som jag skrev, de var jättetrevliga (med undantag för den som kom in på slutet och var extremt aggressiv och otrevlig när jag hade synpunkter). Och jag tyckte synd om dem eftersom de verkade vara under en extremt stor press. Hade jag varit miljardär skulle jag betalat de trevliga killarna pengar ändå.R Rollerörkrök skrev:
Oj,Seiken skrev:
Va i helvete! du är alldeles för snäll och misstänkte att du kanske var hantverkare för att du sa till dom vad dom ska göra vilket är helt sjukt. därför man anlitar folk så man slipper göra något. det enda jag gjorde när knegare byggde mitt garage var att göra rent efter varje arbetsdag så dom kom till en fin/städad arbetsplats.
När han gick in i din lägenhet och vart arg hade jag ringt snuten direkt och sagt att en galen hantverkare stormade in i mitt hem och han kan ha olika typer av farliga verktyg på sig(vilket är sant). få se om han skulle varit så kaxig efter det.
hantverkare kan svära och bli arga men det beror i nästan alla fall på någon maskin eller att dom klantar sig och blir arga på sig själva.
Betala ej hela fakturan och bestrid resten, hitta någon besiktnings man eller annan part som kan bekräfta dessa fel skriftligt, ring konsument ombudsmannen i din kommun eller hallå konsument tror jag dom heter.
Jag är ingen hantverkare och vet att allt inte kan bli helt perfekt alla gånger men det här var nog bland det värsta jag sett på länge.
När han gick in i din lägenhet och vart arg hade jag ringt snuten direkt och sagt att en galen hantverkare stormade in i mitt hem och han kan ha olika typer av farliga verktyg på sig(vilket är sant). få se om han skulle varit så kaxig efter det.
hantverkare kan svära och bli arga men det beror i nästan alla fall på någon maskin eller att dom klantar sig och blir arga på sig själva.
Betala ej hela fakturan och bestrid resten, hitta någon besiktnings man eller annan part som kan bekräfta dessa fel skriftligt, ring konsument ombudsmannen i din kommun eller hallå konsument tror jag dom heter.
Jag är ingen hantverkare och vet att allt inte kan bli helt perfekt alla gånger men det här var nog bland det värsta jag sett på länge.
Bestrid fakturan, betala inget innan ni är överens om vad som som behöver åtgärdas, detta ska finnas skriftligt. Ta in en extern besiktningsman om så behövs, kan vara bra att ha som underlag om det uppstår en tvist
flera av bilderna visar att golvet ligger tätt, enkelt sagt där golvet ligger tätt mot vägg, annat golv eller dörrposter osv utan spalt kommer det resa sig, eller så spicker det i skarvarna, golv måste ligga fritt så det kan röra sig. har varit på ställen där hela yttervägga vikt sig för man lagt junkes med för liten spalt.Disneygrisen skrev:
Låter inte bra. Måste verkligen ta hit någon som får titta. Jag kom på en konstig sak som de gjorde med köksgolvet. Sista biten innan dörrposten så sitter det två stora golvbitar men efter det en tunn rad som de har klickat i de stora bitarna. Det såg jättekonstigt ut när de satt dit karmen och den medföljande tröskeln för strax innan tröskeln satt ju en lång skarv där golvbitarna möttes. Gjorde två bilder så kanske du förstår vad jag menar. Det är därför de fick köpa en ny bredare tröskel (som de sen tryckte ner och skrapade karmen med) för att täcka den konstiga skarven.C chali skrev:flera av bilderna visar att golvet ligger tätt, enkelt sagt där golvet ligger tätt mot vägg, annat golv eller dörrposter osv utan spalt kommer det resa sig, eller så spicker det i skarvarna, golv måste ligga fritt så det kan röra sig. har varit på ställen där hela yttervägga vikt sig för man lagt junkes med för liten spalt.
Bilderna: De svarta strecken på ena bilden representerar skarvarna och det gråa är golvbitarna och hur de sitter ihop med varandra.